• Anonym

Morgonurin, hur viktigt?

Är på väg ut för att köpa test nu (spännande! :))

Hur viktigt är det att man tsetar med morgonurinen?

• Svar på tråden Morgonurin, hur viktigt?
  • snappi81

Beror på när du testar i förhållande till bim. Är det innan är ju morgonurin att rekommendera men annars köper du 2 och testar med ett idag, skulle det inte visa nåt så vänta några dagar och testa med morgonurin då.

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Perry the Platypus

Inte viktigt alls enligt de flesta testtillverkare.

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • Sagofe

Jag testade innan BIM och kunde inte hålla mig när jag väl köpt testet så jag testade på kvällen och fick +. Men jag köpte en förpackning med 2 test för att vara på den säkra sidan

• viiinter

Morgonurin om du testar dig innan bim.
    Efter bim kan man testa när som helst egentligen.

Stod klart och tydligt i CB digital. Har läst/hört att man helst ska göra så oavsett test.

• Anonym

Köpte den digitala och där stod det att man kunde köra det närsom.
    Jag kna inte testa just nu eftersom folk ser om jag tar med mig den in på toa.
    (sitter på jobbet)

Blir galen av nyfikenhet!

• viiinter
    Anonym skrev 2008-11-24 12:56:29 följande:
    Köpte den digitala och där stod det att man kunde köra det närsom.Jag kna inte testa just nu eftersom folk ser om jag tar med mig den in på toa.(sitter på jobbet)Blir galen av nyfikenhet!
    Jag har för mig att det stod att om man testar före bim så ska man testa i morgon urinen. Man kunde ju testa i bim-4. Eftersom jag testade mig efter bim så läste jag att jag kunde testa när som helst, och det gjorde jag eftersom jag inte orkade vänta till morgonen dagen efter.

Jag hade CB digital och är 99.9% säker att det stod så (om när man ska tetsta). Testade mig 15/11 '08 så det är hyffsat nyligen.
  • viiinter

www.clearblue.info/clearblue_uk//se/pdfs/doc2.pdf

Jag visste att jag inte var fullkomligt virri än. Läs under "utföra testet".

"Från och med förväntad dag för menstruation kan du utföra testet när som helst under dagen. Om du utför testet tidigare än så, bör du använda morgonurin."

Det står inte du MÅSTE använda morgonurin om du testar före, men du BÖR göra det. Står mer om varför man bör göra det under "frågot och svar" - "testa tidigt".

Lycka till!

• Anonym

Testade en vecka efter BIM och fick ett plus!
    (eller inte plus utan "gravid" som det stod i det lilla fönstret)

• viiinter
    Anonym skrev 2008-11-24 15:05:19 följande:
    Testade en vecka efter BIM och fick ett plus!(eller inte plus utan "gravid" som det stod i det lilla fönstret)
    Är det efter bim så kan man ju testa när som helst! Men ang det har jag inte sagt något annat heller. Grattis förresten!
Svar på tråden Morgonurin, hur viktigt?