• Sussi68

Första IVF men har barn tidigare

Hej jag har en liten fundering.
    Jag ska genomgå min första IVF behandling.
    Jag har 5 barn från ett tidigare förhållande(inte provrörsbef.). Men min nya man och jag har försökt att få barn i 3 år nu. Och ska som sagt genomgå IVF. Och nu undrar jag hur andra reagerar när jag redan har barn? Tycker folk att, va sjutton du har ju redan 5 st? Törs jag berätta för andra som genomgår IVF att jag har barn?
    Jag menar min längtan efter barn med min nya man är ju lika stark som alla andra som genomgår IVF.
    Kanske dumma funderingar men vore kul att hör hur ni tänker.
    Kram

• Svar på tråden Första IVF men har barn tidigare
  • proppen

Nej nej...inte jag i alla fall..du vill ju kunna ge din älskade ett kärleksbarn ju...jag ser inte anledning att reagera negativt!
    Ala vill ju visa sin kärlek på olika sätt till olika människor oavsett vad det handlar om...

• Hoppsa

Själv har jag tre barn sedan tidigare med min man och efter trean bestämde vi oss ganska omgående för en liten fyra, men inget hände och ingen ägglossning kom tillbaka och nu har vi försökt i över 3 år med pergotime, puregon och står nu inför ivf. Jag förstår din längtan efter fler barn och tycker att ni gör rätt. Man ska följa sitt eget hjärta och inget är fel med att önska sig ett till barn. Vi har själva valt att berätta för de vi känner att vi tänker genomgå detta, men inte till alla för en del skulle inte förstå och tycker vi ska nöja oss med de barn vi har. Men efter 3 års försök ger man bara inte upp!!!!!!

Stor kram och lycka till!

Hoppsa

• Java

Hej Sussi
    jag vet inte om jag är lite fräck...men naturligtvis så känner jag lite avund till dig som har 5 barn!...själv jobbar vi frenetiskt för att "bli med" första.

...men alla har inte samma problem! Om jag ändå hade 1 barn är det ända som jag vill, självklart så vill vi ha flera barn, men föröker ändå vara realist!

Jag ser 5 barn som en dröm....jag tror säket att du kan bevisa mottsatsen....då skulle jag vara upp över öronen! ÄLKAR BARN!
    /java

• SYLO

Ja du tyvärr regaerar en del med du har ju redan barn osv....Jag och min man gör vår 3e IVF nu har barn sen tidigare men vi får ju inga syskon sorg det med....så var beredd på oförstående folk....,

• Jessa med 3

För din man är det ju det första barnet ni kämpar för - ser inget konstigt med det! Om någon har funderingar kan du ju be dem gå en dag i era mockasiner...Vill önska er varmt lycka till!

• Sussi68

Hej!
    Tack alla som svarat.
    Känns lite förvirrat just nu. Vet inte om jag ska dölja att jag har barn sen tidigare eller inte. Samtidigt så känns det fel att dölja det, dom är ju mina ögonstenar och älsklingar.
    Samtidigt så vet jag vad dom som går igenom IVF går igenom, eftersom jag och min sambo också är mitt i det. Längtan och en evig väntan. Vi har kämpat i 3 år för att få barn. Så därför känns det lite lessamt att folk kanske tycker negativt om att vi ska gå igenom IVF.
    Men samtidigt så vill jag att dom ska tänka på att min sambo har faktiskt inga barn. Och han har lika stor längtan efter ett "eget" barn som alla andra som inte har några.
    Så snälla var inte avundsjuka, vi längtar och väntar också på ett kärleksbarn.

Svar på tråden Första IVF men har barn tidigare