Någon som gjort en enkel Borlig vigsel?
Utan att ni klätt upp er massa,fixat stor fest efter osv?
Utan att ni klätt upp er massa,fixat stor fest efter osv?
Japp, det var fint.
Jag har..eller vi..Åkte till rådhuset,klädda i jeans o tröja..hade med oss ett vittne o lånade det andra av rådhuset..gifte oss o sen åkte vi hem och åt god mat..(Låter säkert kallt o oromantiskt men det blev supermysigt iallafall för det var såhär vi ville ha det..)
inte jag men mina bästa kompisar.
dom klädde sig i vanliga finkläder, han i kostymbyxor och uppknäppt skjorta, hon i lång fin kjol och tunika. Hon hade bara två långa kvistar med liljor i handen.
dom gifte sig en torsdag. På fredagen flög dom utomlands.
släkten, familjen o övriga vänner - vi fick fira dom ett halvår senare när dom hade knytkalas i sitt nyköpta hus.
Nej det låter helt perfekt.
Ylva Helmersson skrev 2008-11-24 12:20:39 följande:
Grejen är att vi pratade just om det på lunchen. Blev ganska starkt ifrågasatt av en jobbarkompis.
"Men blir det verkligen ett lika fint minne?"
Dhöööö...ja, för om jag hade gift mig med stor fest hade jag fått panik på alla gäster och förberedelser liksom. Så JA det blev ett mkt bättre minne än om jag hade haft ett "riktigt bröllop".
Vi gifte oss borgerligt i stadshuset. Maken i kostym och jag i en "vanlig klänning". Vi hade våra föräldrar och syskon med och efter vigseln åkte vi hem till oss och käkade hemlagad middag. Hade en jättetrevlig kväll och jag hade aldrig velat byta med någon annan.
Fast jag retade mig på att han var så trög. JAG fattar varför man väljer kyrka ist för borgerligt, även fast jag aldrig skulle ha valt det själv.
Då kunde ju han ha lite förståelse också.
Och för alla betyder inte bröllop hela dagen att det blir så mysigt. Eller att man vill ha en stor fest.
PS BOrgerligt tar 15 minuter om man väljer "den långa ceremonin". Så jag tror att kyrkbröllopare utgår från att det inte kan kännas fint och äkta bara för att ceremonin är kortare och att det kommer ett till par till samma lokal efteråt.
Det blir lika speciellt ändå.
Nyfiken gul skrev 2008-11-24 12:33:45 följande:
Vi har valt att göra detta aningen hemligt pga vi annars hade fått en stor släkt med oss från bådas sida derför väljer vi det här viset och tar alla senare.
Hur fungerar det annars?Kan man ta det vinter/våren?
hur ändrar man efternamn till mannens? (vi vill ha hans