• Sundri

CLEO tjej eller killnamn???

Är Cleo ett tjej eller killnamn eller kan båda könen heta det??
    Vi är lite oense här hemma och behöver er hjälp=)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden CLEO tjej eller killnamn???
  • Candra

För mig är det ett tjejnamn.

• Nyfiken gul
    Det finns 89 kvinnor som har förnamnet Cleo. Av dessa har 58 namnet Cleo som tilltalsnamn/förstanamn

Det finns 8 män som har förnamnet Cleo . Av dessa har 2 namnet Cleo som tilltalsnamn/förstanamn.

källa: www.scb.se

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Deep Love

det första jag tänker på när jag hör Cleo är en tjej.. Men ju mer jag tänker på det så ser jag det mer som ett unisex namn!!
    Röstade på unisex...

• Sundri
    Nyfiken gul skrev 2008-11-24 12:28:16 följande:
    Det finns 89 kvinnor som har förnamnet Cleo. Av dessa har 58 namnet Cleo som tilltalsnamn/förstanamn Det finns 8 män som har förnamnet Cleo . Av dessa har 2 namnet Cleo som tilltalsnamn/förstanamn.källa: www.scb.se
    Vi har kollat där men vill ändå se vad folk tycker och tänker när dom hör det...
    Jag vil inte döpa min son till Cleo om han ska bli retad i skolan för att han har ett tjejnamn...det är därför jag velar... 
  • Alexandra82

För mig är det ett tjejnamn, men jag var dagmatte åt en hund som var adopterad från frankrike och den hette Cleo och var en hanhund, så det kanske är ett vanligare namn på killar där.

• Nyfiken gul

jag tänker på guldfisken i tecknade Tom o Jerry o det är ju en han så....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Perry the Platypus
    Sundri skrev 2008-11-24 12:34:11 följande:
    Vi har kollat där men vill ändå se vad folk tycker och tänker när dom hör det...Jag vil inte döpa min son till Cleo om han ska bli retad i skolan för att han har ett tjejnamn...det är därför jag velar... 
    Onekligen ett riskabelt val - för de flesta ser det nog ut som ett kvinnligt namn. Men det handlar ju ockdå om att vänja sig.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • stinagreta

Jag tänker Cleo, Cleopatra = definitivt en tjej. Eller en mobbad kille

Svar på tråden CLEO tjej eller killnamn???