• Pelink

Planerar du äta kosttillskott efter förlossningen?

Ska du äta något kosttillskott/vitaminer/mineraler efter förlossningen? Ska du göra det för att du planerar att amma, eller ska du äta det ändå?

• Svar på tråden Planerar du äta kosttillskott efter förlossningen?
  • raspberryrevolution

jag planerar inte att göra det, har inte ätit nått av det innan graviditeten eller under graviditeten. Om man äter varierad kost så tycker och tror jag inte det behövs.

• Pelink

Jag är nog mest orolig för att bli glåmig i huden och håret när jag ammar, hittade en burk på apoteket som var ganska billig och innehöll zink, folsyra, järn och magnesium. Det sist nämnda hoppas jag ska hjälpa på myrkrypningarna i kroppen. Fick mig en tanke ställare efter att ha sett Sara Lövgren i "Du är vad du äter" hon blev fantastiskt snygg när hon la om kosten och åt hälsokost.

• hopee

Ja det tänker jag göra för amningen tar ju en hel del och man behöver många näringsämnen. Brukar iof äta tillskott även när jag inte är gravid för att vara på den säkra sidan.

• milli79

Nu är det ju ett tag kvar för mig =) men mår mkt bättre och blir piggare o sällan sjuk när jag äter kosttillskott. Men det ska va ett bra märke typ Multigenics från alfa plus, dyra men mer naturliga än många andra märken. Tänker fortsätta med dem.

• Pelink

Jag glömde skriva vad dom heter som jag äter! Nu under graviditeten äter jag Hemofer (järn+folsyra efter v 20, innan endast folsyra) och Efantal (bl a omega 3&6). När jag ammar ska jag börja med ACO kvinna med folsyra, b 12, järn, zink. Inget magnesium =/ Har någon ätit ACO kvinna? Blev misstänksam om den verkligen är bra, för den är väldigt billig om man jämför med liknande.

Svar på tråden Planerar du äta kosttillskott efter förlossningen?