• Lizo

Borde man inte se något på vul i v4-5?

Hej!
    Gjorde ett provrörsförsök i okt, testade neg 15 och blödningen kom 16. Förra tors, 20 gjorde jag ett pos gravtesst!! Var på vul idag men läkaren såg inget mer än en förtjockad livmoderslemhinna. Borde man inte ha sett något?
    Jag har en dotter på tre år som kom till efter gonalf inj. Innan dess har jag haft tre tidiga missfall.
    Blir trött på att kroppen ska hålla på och luras!!
    Är det någon som gjort tidigt vul och vet vad man kan förvänta sig?

• Svar på tråden Borde man inte se något på vul i v4-5?
  • Lilla Mimsan

Det är inte ofta de ser så tidigt. De brukar säga att det är säkrast efter v6. Här gör man VUL i v7 för då är det säkrast att se ngt

• Fru Humla

så tidigt så ser de oftats inte mer än det din läkare såg. om mensen hade varit på g så hade det sett annorlunda ut. det är iaf vad jag har förstått av att läsa en massa. har inte gjort så tidigt vul själv. däremot så har jag gjort vul i v 7+3 och då såg man en liten liten ärta med en vit blinkande punkt. bara nån mm stor.
    men har du plussat så är det väl ändå större chans till att dte går vägen än om du hade gjort negativt test.
    håller tummarna för dig, lycka till!

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Lizo

Vid mina tidigare mf/ma har man ju ialla fall sett en hinnsäck och ibland foster. Men nu så sa han att han inte såg något alls! Borde det inte ha varit nåååågot där?

• Olsson22

Jag gjorde VUL i vecka 5 och då såg hon hinnsäck men inget foster.. trodde det var kört men, nu är det 14 veckor och i fredags gjorde vi nupp och liten låg och hoppade i magen..

Det är tidigt - min läkare sa att ibland ser man verkligen inget, vänta någon vecka och be att få göra om det igen..

• Esa

När vi var på ultraljud i slutet av v.5 såg man inte ens ett spår av en graviditet. I v.7 när vi kom tillbaka igen såg man ett hjärta slå!

• Lizo

Nu precis ringde min läkare upp. Han svarade också som ni, att det kan vara för tidigt, man ser inte när det är för tidigt, så det är bara vänta och se. Är såååå trött på all denna väntan och på att det alltid, känns det som, ska jäklas. Men hoppet är ju det sista som lämnar oss, eller hur?! Tack för era svar!

• Esa

Jag kommer ihåg att de två veckor jag fick vänta kändes som två år. Men det var värt att vänta lite extra så att man fick se hjärtat slå!

• Lizo

Esa: Du ger mig hopp! Tack!
    Testmänniska som man är så gjorde jag ytterligare ett gravtest idag som visade mycket starkare än det jag gjorde förra veckan. Det behöver ju inte betyda något men det är ju i varje fall lite positivt!

• nadja83

Jag har aldrig hört om någon som sett så tidigt, och då surfade jag ändå runt en hel del här på familjeliv under min förra graviditet eftersom jag var så rädd för missfall. Jag har varit på vul en gång i vecka 5+5 men då såg hon ingenting men när ja kom tillbaks efter cirka två veckor så såg hon ett litet hjärta o allt=)
    Haha under de två veckorna tror jag att jag gjorde typ fyra test o de visade starkare hela tiden, precis som ditt Znipp.

• Lizo

Det låter ju bra nadja83!! Hoppas hoppas......

Det känns så märkligt detta. Att inte riktigt veta, är jag gravid el inte, jo gravid är jag ju, men kommer det att synas nåt nästa gång? Går och tänker att "lite" gravid är jag nog..... knepigt.
    Det som jag tänker mycket på och det jag läst är ju att många i alla fall har sett nåt, fostersäck el likn. men min doktor såg ingenting. Kan det vara så?? Ja, ja, jag får väl helt enkelt vänta i TRE!!! långa veckor, blä

Svar på tråden Borde man inte se något på vul i v4-5?