• patti87

kolsyrat vatten.....???

vissa säger att man inte ska dricka kolsyrat vatten under graviditeten??? ska man tro på detta???

vi var på fest i helgen och där hade dom bara kolsyrat vatten så jag drack 5 flaskor kolsyrat vatten... det är derför som jag undrar nu???

• Svar på tråden kolsyrat vatten.....???
  • Pysen

Hahahahaha, VARFÖR ska man inte dricka kolsyrat vatten???

• patti87

ja det är de jag inte fattar varför vissa säger det.....

• rosahjärtan

För egen del har kolsyrat vatten hjälpt emot mitt illamående under hela graviditeten. Men det är väl som allt annat man skall inte över driva med intaget.

• Catharina Soovéer

Det har jag inte hört något om att man inte får dricka det, Jag har hört att man ska dricka det om man har det jobbigt med halsbränna och sura uppstötningar.
    Men är du osäker så prata med din barnmorska, men jag tror inte att det är nått farligt i det.

Lycka till

• patti87

gilar inte kolsyrat vatten dricker aldrig de annars...men eftersom dom inte hade något annat på festen som jag kunde dricka var jag ju nästan tvungen och dricka det....men fattar verkligen inte varför man inte skulle kunna få fricka det?? :P

• steen

ojsan i så gfall ligger jag risigt till - dricker hur mycket som helst, istället för Coca cola. Vi har en maskin hemma. hade ingen aning om att det ev kunde vara farligt..

men som sagt det finns alldeles för mycket råd o rön.

• Miniigirl

JAg hade mycket halsbränna när jag väntade sonen! ick tips om att dricka mineralvatten, och fick sen höra att det inte var bra...blev lite orolig eftersom ajg drack massor...varje dag!

frågade min bm, och hon sa att...det inte är bra att dricka för mycket mineralvatten, eftersom det är för mycket mineraler i det. men, hon tyckte att det är ju igentligen inte jättebra att äta mediciner och sådär mot halsbränna..så det kvittade tyckte hon!

men, sen sa hon oxå att det finns så mycket rekomendationer osv...man behöver inte ta alla på största allvar, utan ta dom med lita nypa salt! inget är ju bra att äta/dricka FÖR mycket av...vare sig man är gravid eller inte!

• Miniigirl

sen är ju mineralvatten och kolsyrat vatten inte samma sak!

• Mamma till två mirakel

Den enda anledningen till att folk skulle kunna anta att kolsyrat är farligt är väl möjligen pga de ökade innehållet av Natrium (salterna) som finns i vattnet...
    Men det är absolut inte farligt på något sätt...

De enda dryckerna man ska vara lite försiktiga med är ju dem som innehåller Koffein som kaffe,Te och Coca Cola...

Hem kolsyrat vatten är iofs bättre om man nu ska jämnföra vatten å vatten

(¯`°?.¸ ღ♥ Bär på ett Mirakel v.35 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Miniigirl
    Nattfjärilinnan skrev 2008-11-24 13:22:11 följande:
    Den enda anledningen till att folk skulle kunna anta att kolsyrat är farligt är väl möjligen pga de ökade innehållet av Natrium (salterna) som finns i vattnet...Men det är absolut inte farligt på något sätt...De enda dryckerna man ska vara lite försiktiga med är ju dem som innehåller Koffein som kaffe,Te och Coca Cola...Hem kolsyrat vatten är iofs bättre om man nu ska jämnföra vatten å vatten
    Måste bara fråga...vet du hur mycket koffein man kan få i sig utan att det har påverkan på fostret?

uräkta ts om jag lånar in tråd! men har undrat så mycket över det..men inte orkat starta en egen tråd:) såg min chans helt enkelt:)
  • Nature child

Ja har också funderat på detta, vanligt vatten måste ju vara bäst och det kan ju inte vara direkt farligt att dricka kolsyrat vatten men jag googlade det och fick det här svaret;

Carbonated beverages (water, soda, pop) have phosphates, which can cause calcium loss and excretion. Consumption of these beverages may be a major factor for osteoporosis as they are high in phosphates but contain virtually no calcium. This leads to lower calcium levels and higher phosphate levels in the blood.

Jag tolkar det som att fem små flaskor en kväll inte är någon som helst fara men man ska nog inte överdriva sin konsumtion/dricka det som man dricker kranvatten. Jag har hört att de smaksatta kolsyrade vattnen är frätande på magen.

• Mamma till två mirakel

Vet inte exakt hur mkt du kan dricka men det beror ju på vilket kaffe... man rekommenderar väl inte mer än 3 koppar per dag iaf...

Första trimestern kanske man ska ta det lite lugnt med kaffet om man känner att det känns bättre... jag själv drack hälften koffein fritt och hälfen vanligt och det va gott

Ang vatten så innehåller ju faktiskt vårt kram vatten en del klor t.ex å det är ju inte heller så bra Fundersam egentligen ska man låta vattnet stå i flaska över natten innan man dricker det om man vill vara suuuper noga med det där...
    Kolla våra blommor hemma t.ex dem kan ju t.om dö om man vattnar direkt med kram vatten

(¯`°?.¸ ღ♥ Bär på ett Mirakel v.35 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Miniigirl
    Nattfjärilinnan skrev 2008-11-24 13:46:59 följande:
    Vet inte exakt hur mkt du kan dricka men det beror ju på vilket kaffe... man rekommenderar väl inte mer än 3 koppar per dag iaf...Första trimestern kanske man ska ta det lite lugnt med kaffet om man känner att det känns bättre... jag själv drack hälften koffein fritt och hälfen vanligt och det va gott Ang vatten så innehåller ju faktiskt vårt kram vatten en del klor t.ex å det är ju inte heller så bra egentligen ska man låta vattnet stå i flaska över natten innan man dricker det om man vill vara suuuper noga med det där...Kolla våra blommor hemma t.ex dem kan ju t.om dö om man vattnar direkt med kram vatten

Nej, det är 3 koppar om dagen jag har hört oxå!men, någon som vet hur mycket koffein 1 kopp kaffe innehåller?!

jag dricker inte kaffe eller te alls. men äter tabletter som inehåller koffein, så drack jag lite cocacola igår, och började tänka på att det oxå inehåller koffein...så började jag tänka hur mycket man igentlgien kan äta lixom!

fösökte läsa mig till på kaffepaketet hur mycket koffein det inehåller..men vart inge klokare av det:)

Svar på tråden kolsyrat vatten.....???