Du som har ett barn som är allergisk mot citrus eller tomater
Hur ser prickarna ut?
Hur ser prickarna ut?
har dock inga barn men är själv allergisk mot både citrus och tomat..
Är du allergisk mot detta så brukar man kunna se det runt munnen.. man blir väldigt rödflammig och lite små prickig.. kan gå en liten bit upp på kinderna och ner på hakan..
Blir det som vattenblåsor o sen sår?
Så tycker jag också att citrus / tomat allergi skulle se ut.
Jag var hos en sköterska idag som sa att detta var tomat o kanske citrus allergi?!
Så har aldrig min allergi sett ut.. men den kan kanske visa sig väldigt olika...
jag hoppas ni får bukt med vad det e så hon kan slippa blåsorna...
tycker inte heller att det stämmer, men det kanske kan se så olika ut Jag tror min dotter har något annat.
är det inte svinkoppor?
Jag tycker oxå att det ser ut mer som svinkoppor. Min dotter är känslig mot citrus och tomat och blir precis som någon annan skrev tidigare rödflammig och lite narig om munnen ner på hakan och en bir ut på kinderna.
OK. JAg tycker iofs inte att det ser ut som allergi utslag men testa att utesluta citrus och tomat och se om dom försvinner. Då vet du ju sedan.
Jag har varit allergisk och det har gått upp och ner. Ibland kan jag äta citrus och ibland inte, nu har det inte skett på många år. Men jag blev endast prickig på armarna.. Är det någon annan som bara fick prickar på armarna efter en citrusfrukt?