• Anonym (snart)

I nästa vecka gör jag laserfettsugning! :-)

Äntligen, äntligen! I nästa vecka ska jag äntligen få ta tag i den lösa hud och allt fett runt magen! Det ska bli underbart!

Går det bra så ryker även fettet på låren!

Jag är tvåbarnsmamma och har samlat på mig en ordentlig putmage.

Finns det någon mer här som har gjort eller ska göra som vill dela med sig av erfarenheter?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-06 10:45
    Nu är det gjort och jag har varit drogad på smärtstillande i två hela dygn och idag har jag trappat ner lite.

Det är så otroligt häftigt och jag ser redan resultat (trots att det skulle först mellan 2-3 månader efter. DÅ skulle man se en tydlig förändring men nu ser jag en väldigt tydlig förändring. Läkaren var enormt duktig och la ner massor med tid och energi på mig. Kände mig som hans "Mona Lisa".

Detta är toppen! (sedan att smärtan känns ordentligt så fort jag rör på mig eller ställer mig upp... ja, det kan jag leva med om det fortsätter ge resultat för var dag! )

• Svar på tråden I nästa vecka gör jag laserfettsugning! :-)
  • Anonym (ix)

skulle med vilja ta bort putmagen :). va kostar det om man får fråga har du nån bra sida man kan läsa om det. laserfettsugning e det stor skillnad från vanlig eller. lite avvis måste jag säga :) lycka till

• Triple Trouble

åh, hur går det till och vad kostar det?

• Anonym (snart)

Kostnaden varierar väldigt beroende på vilka områden och hur mycket man vill ta bort. För hela magen fick jag betala 45 000 :-

Så här står det:

"Fettsugning - Unik Metod
    För att minimera det operativa traumat har vi valt en ny revolutionerande metod där ingreppet sker helt i lokalbedövning, med lättare sedering. Som första klinik i Sverige kan vi erbjuda laserinducerad fettsugning.

Till skillnad från konventionell fettsugning kan man oftast återgå i arbetet nästan direkt efter ingreppet. Ingreppet är minimalt traumatiskt med minimal blodförlust. Kliniker runt om i världen går allt mer över till fettsugning i lokalbedövning just för att minska det per- och postoperativa traumat för patienten. I bl.a. USA behandlas tusentals patienter årligen med fettsugning i lokalbedövning.

Hur utförs fettsugning ingreppet?
    Före ingreppet kan patienten vid behov erbjudas en lätt lugnande tablett. Ingreppen sker under sterila operationsförhållanden. Området som skall behandlas bedövas noggrant med lokalbedövning med en svag tillsats av adrenalin.

En millimeter tunn kanyl, innehållande en laserfiber, förs in till avsett fettområde och lasern aktiveras därefter enligt ett jämnt systematiskt mönster. Laserenergin slår sönder fettcellerna så att deras innehåll läcker ut som en oljig vätska i området. Denna vätska kan sedan enkelt sugas ut alternativt lämnas kvar så att kroppen själv kan ta hand om den. Patienten är vaken under hela ingreppet men känner inget.

Ingreppet tar mellan 1-3 timmar beroende på vilka kroppsområden som behandlas.

Efter avslutad behandling får patienten ta på sig en speciellt avsedd korsett/gördel för att förhindra svullnad. Den ska bäras dygnet runt de första 2-3 veckorna, därefter så mycket som möjligt dagtid i ytterligare 2-3 veckor."

• uniMog

Fast huden försvinner väl knappast?

Ingenting som utvecklas följer sin ursprungliga plan.
  • kaksmulan

Undrar som Pejgan: "Påsen" blir väl kvar?!

Men visst, det låter som ett alternativ till joggingrundorna...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Anonym (ix)

ojj va det så dyrt, då e det bara hoppas på bra resultat

• Triple Trouble

magen går ju inte bort hur mkt man anstränger sig, gick ner 15 kilo och blev jättesmal för något år sen, men attans magen var kvar iaf men som sagt huden blir väl kvar, men den får man väl stoppa ner i byxorna

• Anonym (snart)

I samband med att de tar bort fettet med lasern så drar de med laser extra mycket upp mot huden. I de flesta fall så drar faktiskt huden ihop sig och man slipper putet.
    I mitt fall, så trodde läkaren att allt skulle försvinna. Det brukade det göra. Och för mig är det helt klart värt pengarna om det gör det. Men man ser inte slutresultatet förrens efter 4-6mån.

• kaksmulan
    Anonym (snart) skrev 2008-11-24 15:34:43 följande:
    I samband med att de tar bort fettet med lasern så drar de med laser extra mycket upp mot huden. I de flesta fall så drar faktiskt huden ihop sig och man slipper putet. I mitt fall, så trodde läkaren att allt skulle försvinna. Det brukade det göra. Och för mig är det helt klart värt pengarna om det gör det. Men man ser inte slutresultatet förrens efter 4-6mån.

Det låter ju jättebra! Hoppas att det blir bra för dig!

Lycka till får man kanske säga!!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Anonym (snart)

Tack kaksmulan!

Svar på tråden I nästa vecka gör jag laserfettsugning! :-)