• Solros

Oplogade vägar = vagn skakar MYCKET.. Är detta farligt??

Som rubriken lyder...

Jag var ute på promenad i snöstormen igår och vägarna var inte plogade vilket gjorde att vagnen skakade väldigt mycket. Började då fundera om det är farligt för en nyfödd att liga i vagnen när den skakar så?? Jag försökte gå försiktigt men det hjälpte inte. Idag är vi inne, det snöar för fullt och vägarna är inte plogade. Hur gör ni? Går ni ut med era nyfödda på vägar där vagnen skakar mycket?

• Svar på tråden Oplogade vägar = vagn skakar MYCKET.. Är detta farligt??
  • miss bee

Jag har inge val, måste ut med hunden men jag undrar oxå om detta kan vara farligt! Barnet skakar inte mycke om man har stöd runt om barnet. men det är ju inte kul att känna att barnet kanske får vipplers skada eller nått.

• frk Carlsson

Jadu, få se - bor på landet i Norrbotten, enskild väg, vi ansvarar själva för att det blir plogat (sker oftast på kvällstid)...jo, det HAR hänt att jag har gått ut med vagnen fast det legat snö på backen...men annars sitter jag inomhus nov-mars för det mesta...

Skämt åsido...inget personligt mot dig TS, men har sett flera såna här trådar på FL idag - vad är det med er i södra Sverige egentligen? Ta på er ordentligt med kläder bara så ska ni nog se att det blir bra.

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • Dinosaurien

Men kära nån....vad mycket saker man kan oroa sig för....jag instämmer med frk Carlson: Vad är det med er i södra Sverige?? Har ni ungarna liggades helt o-omstoppade lösa att skramla runt så kan det kanske vara lite obehagligt för ungarna. Men man har ju ofta stoppat om dem med overall, filt etc så de ligger inpackade. I alla fall i Norrland gör vi så...

• emmaka667

Tycker inte att man ska dumförklara TS.
    Alla är vi ovetandes om nåt, och hon är det angående denna fråga.

Det är ingen fara att va ute när det skumpar.
    Barn brukar tvärtom tycka om det =)
    Bara du har barnet omstoppad o stabilt så ska det inte va nån fara.

Men visst är det mindre roligt att behöva ge sej ut i denna snöstorm. Blää! ;)

Svar på tråden Oplogade vägar = vagn skakar MYCKET.. Är detta farligt??