Vad innebär "sitter med stöd"?
Läste att många barn kan sitta med stöd vid 5-6 månaders ålder. Men vad innebär det egentligen?
/Elin
Läste att många barn kan sitta med stöd vid 5-6 månaders ålder. Men vad innebär det egentligen?
/Elin
Ja, att de har någat att luta sig mot...eller något som håller upp dem.. sen när de sitter utan stöd, det är då de kan sitta helt själv utan att tippa/ramla
Så om jag håller min dotter i armarna medan hon sitter...räknas det som att hon sitter med stöd då? Även fast hon kanske vinglar till lite ibland...
/Elin
"Sitta med stöd" innebär att de sitter själva på plan yta och stödjer sig själva med armarna (alltså INTE med hjälp av ryggstöd etc.)
nej det räknas inte med att sitta med stöd.Isåfall kunde mina ungar sitta redan på bb.Sitta med stöd menas med att hon tex sitter i hörnet på soffan utan att glida iväg.
ja jag har förstått det nu! isåfall satt min första dotter med stöd när hob var 5mån! mamma är stolt!
Jag trodde som Elin80, att det räknas när de kan hålla rygg och huvud bra själva men inte sitta utan att trilla framåt eller åt sidan. Min lilla kille sitter i matstol med dyna när han äter smakportioner, det kunde han ju inte gjort för några månader sen. Men han kan inte sitta ensam på golvet än. Det räknar nog jag som "sitter med stöd".