en i kruka med belysning i utomhus?
Köpte från Ica Maxi stormarknad två julenar att sätta i kruka utomhus med belysning....då var det en som sa till mig nyss att de kommer att dö på en gång när jag sätter ut dem? Någon som vet?
Köpte från Ica Maxi stormarknad två julenar att sätta i kruka utomhus med belysning....då var det en som sa till mig nyss att de kommer att dö på en gång när jag sätter ut dem? Någon som vet?
ingen?
är det inte utomhusväxter så dör dom nog...
De klarar sig fint utomhus.
Om du har möjlighet kan du vänja dem vid temperaturen ute först, så de inte kommer direkt från 20 grader till minusgrader. Kanske ställa dem i garaget någon dag eller så.
Hmm det beror ju förståss på OM det är utomhus- el inomhusenar
Fast enar som dör förlorar ju inte färgen, så det är ju inte hela världen heller.
Jag hade nämligen två stackars förtorkade enar (som levde ett tag) i mitt fönster - men de såg så fina ut så, även fast de va stendöda
jag vet faktiskt inte om de är utomhus-eller inomhusenar.... de står ute i garaget nu, så jag kanske kan sätta ut dem då iallafall...
De enar som finns i affären är ute/inneenar
De klarar sig inne om man vattnar rejält. Om du ska ha dem ute så se till att vattna (dränk) enarna när det är plusgrader.
När det fryser på så skall jorden vara blöt. De klarar sig till våren men inte alltid.
Man kan inte ha dem ute o ta in dem ibland, de måste vara antingen eller.
De brukar sälja vanliga enar till jul, och enar är härdiga och klarar sig utomhus.
ååå, då kan jag nog sätta ut dem! Har två höga "tunnor som jag brukar ha blommor i på sommaren på båda sidor om gången till trappan, så jag tänkte lägga dem i tunnorna och lägga ljusnät! Ica maxi som sagt, 89:-/st. Ca 1 meter höga är de
Det låter jättefint.