• Skumpis

Vilka känningar hade DU innan förlossningen satte igång?

Går i väntans tider och är väl medveten om att förlossningen kan starta NU likväl om en månad.
    Väntar första barnet och är nyfiken på om DU kände något INNAN typ vattnet eller värkarna kom. Vet att det varierar men jag är nyfiken ändå Vad gör man inte för att fylla ut tiden som är kvar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-29 10:29:45:
    Startade tråden i lördags för att jag kände mig allmänt skum. Var illamående och hade ingen aptit och ja... kände mig skum helt enkelt.
    Jag antar att det var känningar för dagen efter satte det igång med slempropp och värkar. Nu är jag mamma till världens underbaraste lilla kille

• Svar på tråden Vilka känningar hade DU innan förlossningen satte igång?
  • Pyssla

För mig var det ingen förvarning. Natten till vecka 36+1 gick plötsligt vattnet och vi fick åka in till BB utan att jag hade hunnit packa någon väska. Hade inte ens haft några sammandragningar förrän detta hände. Min mammas tre förlossningar har startat lika dant. Ärftligt kanske? Lycka till!!!

• Norahs mamma

Mådde illa...

Å kom helt plötsligt, 5 timmar innan vattnet gick, på att barnet kan komma när som helst... Jag blev riktigt medveten... Att inget någonsin kommer vara det samma... (Visste ju innan att barnet skulle komma men det kändes på ett annat sätt)

• AmandaPitkänen

Slemproppen gick på måndag morgonen och vattnet på kvällen... sen hade jag värkar fram till onsdagen då han föddes.

• mammacarro

jag fick lite ont i sidorna o sen så molade det lite, sen så satt det igång

• Nervis

tre dagar innan Wilma kom till världen kom slemproppen och det gick ju inte att ta miste på vad det var! Sedan kvällen innan kände jag små puffar av vatten och då pkte vi in för kontroll men på bb gick vattnet. Hela veckan innan kände jag av förvärkar men jag tyckte de var så fjuttiga så jag ignorerade dem totalt. Så¨skulle inte värkar kännas hade jag fått för mig. Sedan for jag runt osm en tätting både inne och ute och det bvorde ju varit en varningssignal god som någon =) förlossningsberättelse finns i dagboken

• Uncia

jag gick på övertid och trodde att det aldrig skulle börja.

sen hade jag lite förvärkar på fredagskvällen och på lördagmorgon gick slemproppen, sen på kvällen satte värkarna mer igång och sen på natten lör/sön åkte vi in(vid 3) och sen föddes hon på söndagskvällen.

• diz

Jag kände mig sjuk några dagar före förlossningen. Hade ont i huvudet, dålig i magen och lite feber men allt det försvann på själva dagen. Hade inga känningar över huvud taget, inte en enda förvärk under hela graviditeten. Vattnet gick utan förvarning och 3 timmar senare var hon född

• Prinsessan Zelda

hade förvärkar en hel dag innan de riktiga värkarna kom igång. en molande magsmärta som varade hela tiden, som konstant mensvärk en hel dag. sen på morgonen efter kom de riktiga värkarna. tyvärr fick jag gå med värkar två dygn innan de tog hål på fosterhinnan.

• Maddan

Det enda jag märkte var att slemmisen kom den 16 dec och min beräknade bf var den 25-e. Då förstod jag att inom ett par dagar kommer jag bli mamma. På natten den 17-e så började värkarna och 22 timmar senare föddes hon
    Lycka till med förlossningen och din kommande lilla bäbis!!

Svar på tråden Vilka känningar hade DU innan förlossningen satte igång?