• Magda

Vad passar till after eight creme?

Tänkte göra en tårta med after eight creme, men vad ska man mer ha för fyllning i?

• Svar på tråden Vad passar till after eight creme?
  • Xarxa

Och här kommer en dum fråga ... Vad är after eight creme? Är det sån creme som är i after eight? Kan man köpa bara den?

• Bridgett

Måste du ha något mer? After eight-creme mellan chokladbottnar låter mums och chokladglasyr ovanpå, kanske.

• Magda

Nä, det är after eight som man smälter tillsammans med grädde, sedan vispar man upp det så det blir som ett fluff..

• Magda

ja jag vill gärna ha någon mer smak i, kanske päronmousse eller vispad grädde med hallon i.

• Xarxa
    Magda skrev 2008-11-24 20:12:19 följande:
    Nä, det är after eight som man smälter tillsammans med grädde, sedan vispar man upp det så det blir som ett fluff..
    Aha, tackar! Låter smaskens
  • saltflingan

Om det hade varit jag så hade jag testat att ha päronmousse till.

• Magda

Tack för tipsen, tror att jag ska göra en liten provtårta först.

• saltflingan

Med tanke på vad man brukade göra på 70-talet med päronhalvor i ugnen med after eight på borde päronmousse funkar, som jag skrivit tidigare. Men även persikomousse borde funka för man gjorde ju samma sak med persikohalvor i ugnen.

• gutegirl

På sjuttiotalet åt man en hel massa konstiga saker.

saltflingan skrev 2008-11-25 10:19:36 följande:
    Med tanke på vad man brukade göra på 70-talet med päronhalvor i ugnen med after eight på borde päronmousse funkar, som jag skrivit tidigare. Men även persikomousse borde funka för man gjorde ju samma sak med persikohalvor i ugnen.
    www.gutegirl.blogspot.com 500 besökare/dag kan VISST ha fel
Svar på tråden Vad passar till after eight creme?