Vad glad jag blir över din fråga! Många bara skiter i att överhuvudtaget engagera sig i att ge mig, eller min dotter (båda gluten) något speciellt. Det händer att vi får sitta och titta på när dom andra fikar, för dom har glömt bort oss.
Glass funkar alltid, så länge det inte är i strut. Ett glutenfritt knäckebrödspaket eller smörgåsrån kan vara bra att ha hemma om kompisen kommer ofta. Riskakor älskar min dotter också, hon vill ofta hellre ha det istället för Sempers glutenfria kakor. Det finns glutenfria bake-off baguetter som är goda. De kostar i och för sig lite, men det kanske kan vara ett alternativ. Almondys mandeltårtor eller cheesecake ( som dom skrivit ovan) av olika slag är alltid bra att ha i frysen. IKEA har också en variant som är glutenfri.Det finns vakuumförpackade pizzabottnar som man lägger på lite tomatsås och ost, så har du världens mellanmål. Det kan dom få kladda med själva. Frukt som du själv säger är oxå jättebra.
Baka sockerkakor/muffins med glutenfritt mjöl är som att baka med vanligt, bröd och småkakor brukar oftast vara lite värre när man inte är van. Då kan naturligt glutenfria kakor va lättare, typ kokostoppar eller mandelkakor.Grönsaksdipp kan kanske va poppis.
Min dotter (4 år) blev bjuden på korv och bröd hos en kompis. Dom hade åkt speciellt till affären (nästan 2 mil enkel resa) för att handla glutenfritt korvbröd till min tjej, och så åt hon bara upp korven men inte brödet. Då känns det ju sådärbra att va förälder. Lite pinsamt...
Lycka till!