frågor om bokföring????
Om man har en enskild firma och har en revisor som sköter bokföringen, måste man själv som företagare också bokföra? Ska man bokföra i dagbok eller? Förklara gärna vad som gäller=)
Om man har en enskild firma och har en revisor som sköter bokföringen, måste man själv som företagare också bokföra? Ska man bokföra i dagbok eller? Förklara gärna vad som gäller=)
ja du måste bokföra, det är oftast lättast den om dagbok.
jag har en pärm med 1-31. allt som händer in och ut sätts bakom den dagen som det gäller. kvitton och sådant.
sedan beror det ju på vad du har för företag. jag lämnar allt till net office som fakturerar och granskar allt månad för månad.
jag har en städfirma. Hittills har jag bokfört månad för månad eftersom jag inte har så mycket inköp mm... men måste man bokföra inkomna betalningar från kunder och egna utbetalningar till företagets olika räkningar?
Varför ska man göra dubblt arbete. Om du har någon som sköter din bokföring, så behöver du naturligtvis inte bokföra själv också.
Som någon tidigare sagt, om du redan anlitar någon som gör din bokföring så behöver du inte göra den själv.
Men kom ihåg att de tar ofta ut arvode i form av hur många timmar de lägger på din bokföring, så se till att ha kvitton, fakturor etc i ordning förslagsvis i en pärm, sorterat månadsvis. Så går bokföringen snabbare för redovisningsbyrån och det kostar dig mindre.