• cactusar09

Biverkningar efter att ha slutat med p-piller!?

Vilka biverkningar är vanligast att man får när man slutar med p-piller? Hur har era kroppar reagerat? Någon som känner igen ömhet i nedre delen av magen, som mensvärk fast utan mens?

• Svar på tråden Biverkningar efter att ha slutat med p-piller!?
  • Lisa

Enda biverkningen var att jag genast blev gravid

• Trynträ

Skengraviditet, ingen mens på 5 månader, finnar bl.a. Har öht inte känt nåt positivt med att sluta. Har inte ens fått ökad sexlust. Jag slutade bara för att jag vill bli gravid.

• Micka

ja, jag har haft skitont i magen, ungefär som mensvärk och den första veckan mådde jag väldigt illa. Har fått småblödningar veckan efter pillermensen, väntar nu på den riktiga mensen.

• viiinter

Mådde lite halvtaskigt hela månaden efter pillerstop, men sen blev det bra.

• Pajsingen

Jag hade också massa symtom, var bombsäker på att jag var gravid.. det var i juli, än så länge ingen bebis... Men ska försöka på riktigt nu! Tjohoo...
    Kram

• Barflugan

Jag slutade med mina p-piller i Juli å jag har fått kraftigare mensvärk samt att jag känner ÄL väldigt bra. Svullen å konstig i kroppen kan jag känna mej mellan ÄL å BIM så man blir lätt lurad att det är något sött litet liv där inne=)

• HanneLinn

Jag fick superont i magen efter ca 11 dagar efter sista p-pillermensen som sen höll i sig i ca 1 v men då lite mer som mensvärk. Fick också jätte ont i bröstvårtorna. Mensen kom efter 33 dagar. Men jag trodde att jag var gravid innan den kom.

• Nile

Mensvärk vid mens samt en massa finnar under hela tiden är mina "biverkningar" när jag slutade. Tråkigt men sant!

Svar på tråden Biverkningar efter att ha slutat med p-piller!?