• Jaesuk

    Vad är fördelen med att vara adopterad?

    Vad är det adopterade har som ingen annan har, som gör oss unika. Kanske ger oss möjligheter som ingen annan kan få? vad är fördelen med att vara adopterad?

  • Svar på tråden Vad är fördelen med att vara adopterad?
  • Neko

    Um... om någon släkting insjuknar i en genetisk sjukdom så är det mycket stor chans att en adopterad inte kan få samma ^^

  • mammamys06

    Oj...

    Jag tycker det är roligt att få ha rötter i ett annat land, för mig har det aldrig varit en nackdel eftersom jag alltid känt att jag hör hemma hos mina föräldrar här och i Sverige.

  • mammamys06

    Det är så fantastiskt när känner så starkt att den biologiska biten inte spelar någon roll, kärleken sitter inte i generna och det är så häftigt att se hur lik man är sina a-föräldrar fast man inte är deras biologiska barn!

    Blir förundrad över det även som a-mamma att sonen är så enormt lik mig till sättet och hur mycket kärlek det finns, från första stund i vårt fall....det sade klick verkligen!

  • inoka

    Håller med inlägget innan.. jag är så kopiöst lik min pappa att det är löjligt. Folk har till och med sagt att ja vi ser ju vems tös detta är *S* Samma humör, samma sätt att prata och samma gester. Till och med samma skrivstil.
    En rolig sak som jag upptäckt på min son.. han gör de typiska huvudnickningarna som görs i s-l vid "ja eller nej"
    Ser så roligt ut *S*
    Vi har mkt cancer i släkten och även parkinson och ms och det är ju skönt att jag inte ligger i riskzoonen att få det men samtidigt vet jag ju inte vad jag har för sjukdomar i min släkt..
    Min bio.mamma fick bröstcancer för ett tag sen och då medela hon mej för att hon ville jag skulle veta.

  • Camarogirl

    Jag har ännu inte adopterat och är inte adopterad, men eftersom det tar så mycket tid, pengar och kraft att adoptera, tror och hoppas jag att adopterade barn har en liten fördel i att de verkligen är önskade, älskade och efterlängtade när de kommer till den familj där de ska växa upp.

  • Camarogirl
    inoka skrev 2008-11-25 09:27:55 följande:
    Min bio.mamma fick bröstcancer för ett tag sen och då medela hon mej för att hon ville jag skulle veta.
    Så roligt att ni har en relation, och att hon tänker på dig! (Även om just såna besked inte är roliga..)
  • inoka
    Svar på #5
    Camarogirl skrev 2008-11-25 12:24:08 följande:
    Jag har ännu inte adopterat och är inte adopterad, men eftersom det tar så mycket tid, pengar och kraft att adoptera, tror och hoppas jag att adopterade barn har en liten fördel i att de verkligen är önskade, älskade och efterlängtade när de kommer till den familj där de ska växa upp.
    Jag bad min mamma läsa detta inlägg och hon blev riktigt riktigt ledsen. Skulle hon som fött min bror inte önskat och älskat honom precis lika mkt som mej som är adopterad? Visst jag var "dyr" och jag tog tid innan jag kom hit och de fick resa ner till landet jag är född i och honom fick de bekvämt och "enkelt" på ett sjukhus för det är ju så ni framställer oss som har lyckan att föda våra barn.. allt är ju såååå enkelt och det går som på löpande band. Jag kan lova dej att jag och min bror är precis lika mkt älskade.

    Och ja.. vi har en relation. Bara för att man adopterar bort ett barn slutar de aldrig tänka på en.
  • cissi24

    Jag är evigt tacksam att jag kom till sverige. Skulle jag inte kommit hit så kanske hade jag varit död eller haft en hög med barn.

    Har bara en familj o det är den jag har i sverige.

  • Milkina cerka

    För min del är fördelen numera att ha familjer i två länder att bry sig om o. att älska o. som älskar mig o. min familj .

  • morgonsolan

    Måste bara säga, att jag uppfattade verkligen inte Camarogirls inlägg som att biologiska barn skulle vara mindre önskvärda än adopterade? Det var nog din egen tolkning! (eller din mammas) Hon skriver att de barnen ofta har väntats på väldigt länge, och att de kanske därför är lite extra efterlängtade. Självklart menar hon även biologiska barn som låtit vänta på sig i det resonemanget!


    inoka skrev 2008-11-26 08:03:57 följande:
    Svar på #5 Jag bad min mamma läsa detta inlägg och hon blev riktigt riktigt ledsen. Skulle hon som fött min bror inte önskat och älskat honom precis lika mkt som mej som är adopterad? Visst jag var "dyr" och jag tog tid innan jag kom hit och de fick resa ner till landet jag är född i och honom fick de bekvämt och "enkelt" på ett sjukhus för det är ju så ni framställer oss som har lyckan att föda våra barn.. allt är ju såååå enkelt och det går som på löpande band. Jag kan lova dej att jag och min bror är precis lika mkt älskade. Och ja.. vi har en relation. Bara för att man adopterar bort ett barn slutar de aldrig tänka på en.
Svar på tråden Vad är fördelen med att vara adopterad?