• okt

I vilken vecka föddes era tvillingar?

Hej!

Vi är blivande tvillingföräldrar och tänker mycket på förlossningen och det runt om kring, Vi undrar i vilken vecka era tvillingar föddes?
    Och har ni något annat som ni kan tänka er att dela med er ifrån er förlossning så skriv gärna om det.

Kramar Emma & Thomas

Vi längtar såå efter våra två små, det ska bli så kul!

• Svar på tråden I vilken vecka föddes era tvillingar?
  • Umeboshi

Mina första två kom i v 36+5 och nästa par i v 36+6

• LottaRos

Mina pojkar kom i v 37+4, med akut snitt efter igångsättning v 37+3.

Tänk på att ca 50% av tvillingar föds med kejsarsnitt, planerat eller akut - det är lika bra att vara beredd på det så att man inte blir besviken om det blir snitt av någon anledning.

Med mina blev det snitt för att livmodern helt enkelt var för stor för att orka med o det är inte helt ovanligt.

Det finns ett superbra tvillingforum som heter www.barnochsant.se där ni kan få många bra tips o råd o dessutom ta del av en massa förslossningsberättelser.

Lycka till med tvillingarna! Det är härligt med två!

• Esterella

Mina första kom i v 35+6, och det andra paret i v 36+6

• bigbelly

mina e födda vecka 37+1 och var normalstora

• IVFÅSA

Våra killar kom i vecka 38+4..... jag blev igångsatt men hann aldrig få några värkar förrän det blev akut snitt..... Jag var vaken hela tiden men det var väldigt turbulent..... Höll på att förlora den ena killen..... Allt gått bra.... De är idag 13,5 månader....
    Det är helt underbart med två på en gång...... grattis och lycka till...... åsa

• ulgu

Mina flickor föddes 36+0, vaginal förlossning. Blev värksvag och fick värkstimulerande dropp, vilket tydligen är väldigt vanligt vid tvillingförlossningar eftersom livmodern är så stor och uttöjd... Jag hade en ganska jobbig förlossning, men det berodde inte på tvillingarna utan på att jag tydligen har en spänd bäckenbotten. Detta gjorde att flicka nr 1 till slut fick förlösas med sugklocka. Flicka 2 kom i sätesbjudning men det gick lätt om man jämför med flicka 1. Det tog 26 minuter mellan barnen.

• Pyret05

Jag fick v 39+2. Jag blev igångsatt med géle pga för lite fostervatten.
    Jag hade en bra förlossning och det skiljer 7 minuter på dem.

• IsaDenVisa

39+3 ville de komma ut av sig själv, en vaginal förlossning 3 minuter mellan de!

• Kiralves

i vecka 33, men så hade ju jag fått moderkakeavlossning, men allt gick bra

• msblaise

jag gick full tid me mina killar,var bra less på slutet,men ju längre tid man går desto bättre!
    normalstora grabbs,Tim som kom först,kom vaginalt,medans Leo fick förlösas med snitt,eftersom han inte kände för att komma ut..(fastnade på vägen.....)
    annars mådde jag kanon under hela graviditeten utan varken illamående eller foglossning!!
    grattis till den dubbla lyckan förresten TS!!

Svar på tråden I vilken vecka föddes era tvillingar?