• MrsQuitaz

Knäck och ischoklad förstörd??

gjorde knäck och ischoklad igår vid 22 och de har inte stelnat ännu, vad har jag gjort för fel?

jag har lagt dem på plåtar i köket, alltså i rumstemperatur.

• Svar på tråden Knäck och ischoklad förstörd??
  • kaksmulan

Det låter som om knäcken inte fått koka tillräckligt länge.

Men att inte ischokladen stelnat än. Det är mer mysko. Vad hade du i mer än choklad och kokosfett??

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Prinsessan Leia

knäcken är säkert kokad allt för kort tid, ischoklad har jag noll koll på..ställ i frysen o kolla om de blir bätter men kommer med säkerhet mjukna när du tar fram dem

• bodica

Ischokladen tror jag inte stelnar i rumsvärme knäcken är unmdekokt.

• bodica

hittar visst inte tangenterna underkokt ska det vara.

• MrsQuitaz

koka för kort tid,oj den kokade som bara den! Går det att göra något åt det eller ska jag slänga allt?

i ischokladen har jag utöver choklad och kokosfett ochså några after eight för den mintiga sakens skull

• MrsQuitaz
    Hannah76 skrev 2008-11-25 09:44:04 följande:
    Gjorde du något kulprov eller kollade temperaturen på knäcksmeten?
    jag hällde en droppe i kallt vatten och den stelnade, trodde det räckte så
  • Firefairy

jag kokade knäck igår och den puttrade på låg värme i 1,5 timme innan den var klar, höll på o bli galen!
    men gott blev det, så mitt tips är oxå att du kokade för kort tid.

• Abrakadabra

Om du förvarar knäcken i frysen så kommer den antagligen att bli i alla fall stelare. Ingen fara att äta direkt från frysen. Och gott smakar det ju, oavsett konsistens

• MrsQuitaz

så det var som jag befarade, måste slänga allt. tråkigt att det på paketet inte står hur länge det ska koka, jag gjorde det för första gången igår.

åå va tråkigt, kan jag inte skrapa ut knäcken och koka den lite till? haha nää kanske inte

• pucken

helt ärligt så har min mamma gjort så när knäcken inte stelnat, och hon inte orkade köpa nya grejer.

MrsQuitaz skrev 2008-11-25 09:53:27 följande:
    så det var som jag befarade, måste slänga allt. tråkigt att det på paketet inte står hur länge det ska koka, jag gjorde det för första gången igår. åå va tråkigt, kan jag inte skrapa ut knäcken och koka den lite till? haha nää kanske inte
  • MrsQuitaz
    pucken skrev 2008-11-25 09:54:57 följande:
    helt ärligt så har min mamma gjort så när knäcken inte stelnat, och hon inte orkade köpa nya grejer.
    har hon lyckats med det då? det ligger ju mandel i smeten, tror du det går ändå?
  • Prinsessan Leia

det kan variera mkt i koktid, beroende på spis kastrull o ja allt. Det kan ta fr 40 minuter till 3 timmar...men doften är ju underbar o man ska alltid se till o ha gott om tid när man "knäckar"

Svar på tråden Knäck och ischoklad förstörd??