• Monalisan

namnet sara?

vad tycker ni om det??? är det helt "ute"? inte för att det spelar så stor roll men hade velat höra lite åsikter...

• Svar på tråden namnet sara?
  • jollyjumper

Sara är ett sååå fint namn!

Min bästa vän heter Sara, annars hade det varit ett toppnamn på min namnlista

• MrsHawkins

Rätt ok...funkar väl jämt...men är kanske lite tråkigt...

• Snossan

Tror det är ett hebreiskt namn. Inte hört någon heta det sedan skol åldern.

• symaskinen

Vår Sara heter Sara .
    Är hebreiskt och betyder "furstinna". Har ju funnits med ett bra tag i historien ...häftigt!!!

• Monalisan

jag tycker oxå det är fint! enkelt men fint och inte direkt vanligt för de barn som föds nu......(?)

• Leilaz

Jag tycker det är jättefint! Tyvärr heter brorsans dotter Sarah och då vill jag inte ta det också.

• mysfröken

Tycker också Sara är jättefint. Inte så vanligt just nu. En av mina vänner heter det dessutom.

• Sandris82

Fint namn, men det va ju rätt poppis när jag var liten (den ljuva 80-talet) så jag skulle inte ge mitt barn det namnet. Men annars är det ju ett gammalt och klassikt namn. Gillar du det så kör på det!

• Monalisan

mmm jag är oxå 80 talare så det va ju alltid minst 2 i varje klass som hette sara...

• Temugg

Vår dotter som är sex år nu heter Sara. Först undrade jag om det verkligen var så kul eftersom det är många i min ålder som heter samma men upptäckte snart att just det året var Sara väldigt populärt och hamnade på 10-i-topp-listan! Inte alls ute med andra ord!

• eviskurren

Om vår väntade bebis blir en tjej så blir det en Sara. Det bestämde vi för åratal sedan Visst, vi kan ångra oss, men än så länge är det ett tjejnamn som vi båda gillar, vi har båda känt trevliga Saror genom åren och namnet känns därför positivt. Dessutom funkar det på många språk. För mig är det ett klassiskt namn som alltid känns aktuellt. Varken ute eller inne...

Svar på tråden namnet sara?