• Snuttan83

Julkalender med små saker till 2,5 åring

Jag behöver lite tips på småsaker man ska sätta i sonens julkalender. Har köpt strumpor, pixibok, nappar samt att jag ska köpa en doktorsväska och dela upp dom sakerna...Men jag behöver fler tips!

• Svar på tråden Julkalender med små saker till 2,5 åring
  • Snuttan83

Ingen som har några bra tips?

• 3bm

Jag har också en 2,5 årig pojke och detta har jag funderat på att lägga i hans kalender (har köpt allt utom gips och ficklampa):

1. Datumljus
    2. Förra julen fick min pojke biltemas järnväg. I år har jag därför köpt lite extra tillbehör till den: en förpackning med 4 hus (blir 4 paket) en förpackning med 3 bilar (blir 3 paket), ett tåg med lok och vagnar (blir 1 paket) En förpackning med två sopbilar (blir 2 paket)
    3. En bordstablett med motiv ? tomtens julverkstad.
    4. En reflex
    5. En reflexväst (såldes på Ica Maxi för 10 kr)
    6. Två dvd-filmer (byggare Bob och Tomas tåget) (blir 2 paket)
    7. En cd med barnvisor
    8. En ljudbok (Djungelboken)
    9. En kavel ? tanken är att han skall få den ena dagen. Nästa dag får han ett paket med saffran och russin och den dagen bakar vi lussekatter. (Present och aktivitet i ett)
    10. Pepparkaksformar. Dessa får han ena dagen och nästa dag får han pepparksdeg och den dagen bakar vi pepparkakor.
    11. Gips. Får det ena dagen och nästa dag får han en form (en sparad form som det varit köttfärs ifrån affären). Den dagen gör vi en gips tavla (lägger ner skruv, nyckel etc i gipsen som får göra avtryck. Denna kan han senare måla.
    12. Har en plansch med bilarna från filmen Cars
    13. En barnsax (Fiskars)
    14. En ficklampa

Oj, när jag räknade nu ser jag att det blev mer än 24 paket. Jag får se hur jag gör till slut. Hoppas att något av detta kan ge inspiration och idéer.

• Noons

Duplo-lego, trä-tåg, köksset, pussel...som man kan dela och ta ett par bitar i varje paket. Det blir det till min töser iaf=)

• Snuttan83

kanon! Tack för hjälpen.

Jag var i affären igår o hittade då ett munspel oxå! det kommer han älska o vi hata!

• 3bm

Munspel var ju en kul idé. Vad har du köpt mer till er kalender?

• Rödklint

Jag såg i en julblogg på aftonbladet att man kan ha upplevelser i kalendern också. Tex idag bakar vi pepparkakor, idag kokar vi knäck, idag klär vi granen osv. Tyckte jag var en mysig idé, det blir inte bara massa saker som de kanske inte har nytta av.

Svar på tråden Julkalender med små saker till 2,5 åring