• Tottmeister

Baseboll i Sverige

Av personligt intresse då jag själv spelar baseboll här i Sverige så skulle jag bara vilja kolla av med er andra om ni ens vet om att sporten finns här? Många man pratar med kliar sig bara i huvudet när man säger att man spelar och svarar med att "jaså finns det i Sverige? Hade jag ingen aning om".

Så ett enkelt ja eller nej fiskar jag väl lite efter här =)

• Svar på tråden Baseboll i Sverige
  • Daniboy

Jodå Baseball finns i sverige har varit på några matcher i sundsvall och en i USA, Men matcherna är så himla långa och jag tror nog att många svenskar inte är införstådda med regler och dylikt ungefär som med amerikansk fotboll...

• Tottmeister

Så egentligen, om man skulle förstått reglerna bättre...tror du att fler personer skulle engagerat sig i sporten?

• Tottmeister

Btw, tack för ditt svar Daniboy =)

• Daniboy

Ja det tror jag , men sen så är ju inte direkt baseball så marknadsförd i sverige heller och jag tror inte många lägger ner 3-4 timmar på en match som där reglerna är annorlunda än den brännboll vi är vana i. tror nästan softboll är mer vanöigt i sverige

• MajkelV

Här i dalarna har vi två hyffsade lag i Rättvik och i Leksand.
    Timberwolves? och Butchers...

• Kängurupappan

Spelade en del för några år sedan. Var alltid svårt att få tag på bra material, det mesta fick beställas från USA.

Svar på tråden Baseboll i Sverige