Beata skrev 2009-01-21 07:45:42 följande:
Hej igenKan bara berätta att vi anmälde både till polisen och soc.Polisen talade med dagis och social-tanterna (de som mamman snurrat runt sina fingrar och där det är så synd om henne). De fann inget som tydde på att misshandeln hade ägt rum.Jag trodde faktiskt att man talade med pojken. T ex tillsammans med en dagispersonal frågade runt händelsen för att se om han upprepar samma sak för dom. Men icke.Soc har inte hört av sig alls. Men antar att dom liksom polisen inte tar i det.När man är inne i soc-systemet så verkar det som om man är mer säker än om man står utanför. Skulle man missa något eller göra nåt galet så kan man åka till kontaktpersonen och gråta ut och skylla på det galna exet som spökar, det förflutna som var så jobbigt och så går folk på det. Ja självklart funkar det inte för män då... de är ju aldrig offer....Så vad vi får göra är att notera allt som pojken säger som är utöver det vanliga, märken, eller annat för att i framtiden möjligen ha en chans att förhindra mer sådana övergrepp.Märkligt att mamman oftast står oemotsagd medan pappan klassas som hämndlysten och hemsk.(Jag är kvinna och ser detta nära mig)
Vet inte var du fått den uppfattningen ifrån? Men förmodligen ser det väl så ut från utsidan?!
Jag som själv varit i den s.k "socsvängen" VET dock att det är precis tvärtemot det du beskriver här.
Om man redan har kontakt med soc så blir allt man gör TUSEN GGR VÄRRE, när mitt barn hade sagt till dagisfröken att jag tagit honom hårt i armen en dag så blev det polisanmälan och förhör på studs. Därefter ny 4 månaders utredning (sån som alltid drar ut till 5-6 månader) och till sist lades allt ner.
Jag har aldrig varit hårdhänt mot mitt barn och självklart kom detta fram i utredningen.
Men soc är inkompetenta i allt de gör - det är min fasta övertygelse!
Det finns inga märken säger du, inga bevis öht, ändå är DU övertygad. Varför kan man undra?