• Anonym (Cia)

Vänta på mammografi hur länge??

Du som har blivit remmiterad till mammografi från läkare på ex vis kvinnohälsan och eller Vårdcentral hur länge fick du vänta?

Jag var hos läkare i fredags och har en "misstänkt" knöl.

Har inte fått papper ännu är det vårdgarantin som gäller?

Tre månader? Jag kom mig inte för att fråga om det på kvinnohälsan . Jobbigt som det var...

• Svar på tråden Vänta på mammografi hur länge??
  • Fru U

En mammografi räknas väl som röntgen? Om det är så att det räknas som röntgen så gäller inte vårdgarantin

Svaren bor i hjärtat
  • Anonym (Cia)

Fru U skrev 2008-11-25 14:03:20 följande:

En mammografi räknas väl som röntgen? Om det är så att det räknas som röntgen så gäller inte vårdgarantin
    Så då alltså mer än tre månader
  • Anonym (Cia)

Fru U skrev 2008-11-25 14:03:20 följande:

Så då alltså mer än tre månader
  • Fru U

Kan vara så, men när det gäller en sådan här sak så brukar de, så vida jag vet, försöka göra undersökningen/mammografin så fort som möjligt

Fick du remissen idag? Ring till mammografin och fråga hur lång väntetid de har

(ni har ingen öppen mottagning på mammografin? vet att vissa sjukhus har det)

Svaren bor i hjärtat
  • whipps

Idag har jag själv varit och gjort mammografi.
    Efter att jag varit hos Husläkaren och fått en remiss tog det ca 3 veckor tills jag fick göra mammografin.

• Anonym (Cia)
    whipps skrev 2008-11-25 15:11:35 följande:
    Idag har jag själv varit och gjort mammografi.Efter att jag varit hos Husläkaren och fått en remiss tog det ca 3 veckor tills jag fick göra mammografin.
    Hur gick det?

Fick du veta något?
  • Anonym (Cia)

Någon mer?

• Anonym (Cia)

ingen mer som vet ?

• Fru U

Min väninna fick remiss idag och beskedet att det tar tre veckor

Svaren bor i hjärtat
  • Snooze

Du...kan inte svara på din fråga men du kanske kan svara på min? Från vilken ålder får man första kallelsen till mammografi? Eller måste man kontakta dom själv?

• Anonym (Cia)

Från 40 års ålder får man kallelse. Under 40 så tror jag läkaren remitterar om det finns anledning?

• Snooze
    Anonym (Cia) skrev 2008-11-26 21:26:18 följande:
    Från 40 års ålder får man kallelse. Under 40 så tror jag läkaren remitterar om det finns anledning?

Tack snälla för svaret. Har undrat eftersom jag men eftersom jag "bara" är 31 så får jag snällt vänta då Blev bara orolig att jag missat något. Ledsen att jag inte kunde svara dej men håller ändå tummarna för att allt blir bra.

Kram Maria

Svar på tråden Vänta på mammografi hur länge??