• barnsjuk

v 26!

Undrar hur ni i v 26 och däromkring mår? Själv har jag börjat få ryggont och mår lite illa, konstigt eftersom jag inte mått illa under hela graviditeten. Less på att jobba..men det är ju tre månader kvar! Vore kul att höra hur ni mår?

• Svar på tråden v 26!
  • Birger

Halloj.. v 27+0 här.. jag får väldigt bra men har inte haft illamående alls under min grav. Ryggont har jag å är till sjukgymnast en gång i veckan för lite massage å gymnastik..

• Kokkari

v. 25. Mår som en prinsessa! (Mådde pyton med illamående och trötthet fram till v. 20, sen vände det på någon dag bara). Det enda som är lite drygt är väl att liten trycker på urinblåsan så jag måste springa och kissa hela tiden, men det kan jag stå ut med.

• Kokkari

Fast jag fasar lite för hur stor och otymplig jag kommer bli...har en "lagom stor" gravidmage nu, syns tydligt att jag är gravid men den är inte ivägen alltför mycket. Det brukar väl sägas att de flesta kvinnor mår som bäst mellan v. 20 och 28?

• Rooses

Är i början av v26 nu. Var på köns-ul i går och fick veta att de är en flicka:)

Jobbar inte nu men har ont i ryggen, har lite foglossning och är mitt i en flytt så de gör inte saken bättre. Skall till sjukgymnasten snart och hoppas få lite hjälp. Annars mår jag bra och de är roligt med en "riktig grav mage" och många sparkar i magen:)

• narie24

Är i vecka 25 och jag mår väl rätt bra. Lite känningar i bäckenet/ryggslutet bara som hindrar mig i vardagen. Sen är jag ruggigt trött, men det kan ju vara mörkret också. Som någon skrev, känns rätt lagom med mage nu. Njuter av att känna mig lite gravid och känna den lille där inne. Vill inte bli så mycket större ;). Men det är ju oundvikligt ha ha.

Har ganska blandade känslor just nu. Ena stunden känner jag lycklig och förväntansfull, väldigt inne i det här med graviditeten, andra stunder oroar jag mig för framtiden. Någon som känner igen sig?

• Himalya

Är i vecka 27+6. Har också börjat må illa. Kommer bara en gång per dag eller så men slår till helt plötsligt och sen försvinner det igen.
    Mår rätt bra, men det börjar iofs bli rätt långt ner till golvet. :)
    Kan inte va ute och gå alltför länge eller fort, får ont i bäckenet direkt och det håller i sig till dan därpå oxå då det gör ont bara att stå.

Men det är ju så mysigt just nu att känna alla sparkar och buffar.

Svar på tråden v 26!