Någon med minimal viktuppgång vid graviditet
jag har nyligen fått veta att jag är gravid igen.... efter att trott att det är kört för oss så har jag gett upp tanken på ett barn till, vi har två sedan innan men jag har pcos och vilkethar gjort att jag de senaste åren kämpat med min vikt mer än jag gjorde innan barnen. Har det sista ätit lchf kost men nu gått över till gi kost men har svårt att tänka mig äta massa kolhydrater i annan form än grönsaker, frukt och de som finns i mejeriprodukter, nötter osv. Jag mår dåligt när jag äter pasta, bröd osv. Har läst att det inte är någon fara att hålla en snäll lchf variant vid graviditet....men nu undrar jag om det är farligt att gå upp minimalt vid en graviditet. Jag väger i dag runt 95 kg och är endast 163 cm så jag är lite för kort till min vikt. Jag är inte ute efter att utsätta mitt barn för fara på något vis men då jag nu för ett kort tag sedan kommit i gång med min träning igen och verklige tycker det är roligt samt att jag går 8-10 km om dagen..... då detta är relativt nya förändringar så kan det ju hända att jag minskar i vikt till en början utan att sträva efter det. men äter man sunt och så man är mätt och nöjd och rör sig så kan det ju innebära att man får i sig färre kcal än man förbrukar, kan det då vara farligt för barnet.
vet inte om ni alls förstår va jag vill ha fram med detta men vill gärna höra om det finns någon som gått upp minimalt när den varit gravid.