Hur länge använde ni storlek 1 på blöjor?
hur länge använde ni de minsta blöjorna strl 1?
Hur stora var era barn när de föddes?
hur länge använde ni de minsta blöjorna strl 1?
Hur stora var era barn när de föddes?
dottern vägde 3895 gram. vi använde ett paket av liberos minsta sen gick vi upp en storlek.
Jag har slutat nu för vår son på 3 veckor var lite större än beräknat och kan ha nummer 2 nu.
Vår son var ca 3,5kg och använde stl 1 tills det började bli läckage... som inträffade innan han kom upp i maxvikten som stod på paketet. Så har det varit tills dess (han är ett). Vi använder Libero.
bara några veckor, sen åt min lilla upp sig så mycket. nu har hon strl 4, hon e 4,5 mån snart
vår son hade dem 1 vecka...
Vikt 2475gram vid födsel
Använder fortfarande stl 1 vid 11 veckors ålder vikt nu: 3600gram
när han började närma sig 4 kg...använder libero stl 2
Använde 1:an runt en månad, vägde 3480g när hon föddes. Använder 2:an nu och hon vager ca 5kg men det börjar bli dax att byta upp sig igen. Hon blir två månader i övermorgon
Inte alls min son kunde inte ha dem alls på BB
Han var 5810gram
Vi gick direkt på 2:an då det var det BM satte på Agnes på förlossningen. Hon vägde 4015 då hon kom ut...
2-3veckor
Denna gången använde vi dem rätt länge kändes det som, vår lilla går inte upp i vikt så snabbt. Hon var nog 1,5 månad innan vi gick över till nr 2 och det är först nu vid 3 månader som vi har gått över till nr 3, trots att hon lätt kan ha nr 2 fortfarande.
Hon vägde 3365 när hon föddes. För en vecka sen vägde hon 4800 gram och är 3 månader nu.
Gossarna som vägde 3290 resp 3320 gram gick upp mycket snabbare i vikt och hade nog bara nr 1 i 2 veckor max.
Vi har de minsta fortfarande på vår tös. Hon är 5 1/2 vecka och vägde 3660 när hon föddes nu ca 4300.