Bästa julskivan?
Jag vill hitta en riktigt bra julskiva, någon som ger julkänsla och som man inte lessnar på alltför snabbt.
Vilken är din favorit bland julskivorna och varför tycker du om just den?
Jag vill hitta en riktigt bra julskiva, någon som ger julkänsla och som man inte lessnar på alltför snabbt.
Vilken är din favorit bland julskivorna och varför tycker du om just den?
Finns det ingen annan som lyssnar på julmusik?
Jag tycker om Ainbusk julskiva. Den är stämningsfull och jag tröttnar aldrig på den trots att jag lyssnar sönder på den varje jul. Gillar också de där samlingsskivorna typ "Absolute Christmas" för att de har ett väldigt varierande innehåll, allt från klassiker som "Nu tändas tusen juleljus" till mer nya pärlor.
Absolute Christmas är den enda julskivan jag äger och den har jag lyssnat på varenda jul sen den kom typ.
Behöver nån att växla med nu känner jag, ska kolla efter Ainbusk, tack för tipset.
Jag är väldigt glad i Peter Jöbacks skiva, vacker med både klassiska och mindre kända verk.
En annan favorit är Jill Johnssons "The christmas in you"
Jill kan man ju inte något annat än att älska och låtarna är fantastiska.
Och mina favoriter är Carolas Jul i betlehem skivor samt vår lokala manskörs julskiva!
( Hörnefors Manskör )
Jättebra, tack så mycket!
Jan Malmsjös "Låt mig få tända ett ljus"
Vet ni föresten om det finns nån bra skiva med julsånger för barn? Med alla sånger man sjöng till jul när man gick i skolan?
Jag kan rekommendera
"Julgryning vaknar En samling julsånger", tycker att den är supermysig med julsånger på svenska och med svenska artister, och inledande låten Julgryning vaknar med Peter Lundblad får en att verkligen känna att det är jul. För mig är den skivan lika med julafton.
Sen lyssnar jag även mycket på Celine Dions "These are special times" (mysigt att lyssna på en decembernatt), liksom Peter Jöbacks (första) julskiva som redan nämnts. Brukar lyssna på dessa efter att man pyntat eller bakat långt in på natten och sedan får sätta sig med en mugg glögg och bara slappa.
det finns en motown julskiva som är jättebra
Josh Grobans NOEL och allt med Adolf Fredriks musikklasser, också Nat King Cole, Frank Sinatra och Bing Crosby