• Flikkzz

Finns det någon sjukdom som gör att folk luktar illa????

Jag har funderat på en sak. Ibland har man otur att hamna bredvid någon som luktar fruktansvärt illa. Dom säger ju att man ska inte lukta svett om man är ren. men betyder det då att vissa struntar i att duscha. Endel kan lukta så mycket svett. Det är inte fräscht. Sen finns det dom som luktar totalt inrökt. Gammal fimp helt enkelt. Någon närstående måste väl tala om när man luktar illa??? Det skulle mina vänner göra iallafall.

Jag säger inget om man inte kan rå för att man luktar svett. Då är det ju synd om dom.
    Men så finns det dom här pensionärerna som luktar illa. Och dom kanske inte duschar lika ofta som jag=)
    Det värsta som finns är nog svettlukt blandat med parfymdoft. usch och fy.

På ett sett var det bättre när folk fick röka ute på krogen och på dansställen. För nu stinker det fisdoft, blandat med svettdoft. Inte fräscht.

Mer duschning åt folket!!!!!!

• Svar på tråden Finns det någon sjukdom som gör att folk luktar illa????
  • viseversa

det finns faktiskt en kvinna i england tror jag det är.Hon luktar gammal fisk.Hon har någon sjukdom som gör att hon luktar vidrigt oavsätt om hon ducshar varge dag.Problemet är att hon inte själv känner att hon luktar illa.Så tror jag det är med gamla snusigt gubbar på bussen också.Dom känner helt enkelt inte själva att dom stinker.Jag håller ut.Och är det riktigt illa så fluttar jag lite diskret på mig.

• Isetta

Ja, vissa struntar i att duscha. Tyvärr är det inte alltid nån närstående som talar om att de luktar illa. Och det behöver inte vara pensionärer som är skitiga, kan också vara yngre.
    Håller med dig, det är inte trevligt att hamna bredvid nån som stinker, det är folkvett att hålla sig ren!

Sen kan det förstås ibland ha psykiska orsaker, men är inte trevligare för det.

• Raka Pungen

Jag är ganska känslig för lukter och det har hänt flera gånger att jag fått sitta och helt öppet hålla för näsan om en svettig illaluktande person satt sig brevid mig på bussen t.ex.

Visst fattar jag att det inte känns så kul för dem att se mig sitta och hålla för näsan, men hellre det än att jag spyr.

Det är väldigt synd om människor som svettas alldeles extremt och därför inte kan rå åt att de luktar illa, fastän de duschar flera gånger om dagen. Det måste vara fruktansvärt för dem.

Men sen finns det de som helt enkelt inte sköter sin hygien och de får faktiskt skylla sig själva om ingen vill vara vän med dem.

• sandra1978

som svar på din rubrik så ja det finns det, vet inte nemnet på den och orkar inte googla men jag har lästa det nånstans att kroppen utsöndrar en doft som luktar unket och som inte försvinner även om man duchar.

• Kajsan

Jag hade en bekant som hade en sån odör, det var hemskt.
    Hon kunde komma nyduschad och lukta så fruktansvärt illa att det inte gick att vistas i samma rum utan att få kräkningar på riktigt.
    Vet inte vad felet var, men hon hade andra fel också...

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Kajsan

Hon luktade DÖD blandat med mens ungefär...som en söt stickande  ammoniak järnig doft.

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • elektra1

Jag luktar normalt inte svett. Bara om jag har en infektion i kroppen, feber.

Äldre människor luktar ofta på ett specillt sätt.
    Oduschat hår eller nåt. Det är ju vanligt att de inte duschar mer än några
    gånger i veckan.

• Raka Pungen

På mitt jobb har vi två kvinnor som verkligen luktar alldeles fruktansvärt. Har ingen aning om det beror på sjukdom eller dålig hygien.

Men det är så att om de kommer in till fikarummet när nån äter där så går folk ut. Måste kännas hemskt för dem, men samtidigt, står man inte ut med stanken så måste man ju gå.

Den ena har sitt skåp nära mig i omklädningsrummet, och jag ser alltid till att komma till jobbet tidigare så jag hinner byta om innan hon kommer, för så fort hon vistas i rummet ens en halv minut så stinker det så förjävligt där i en halvtimma efter.

• Raka Pungen
    Kajsan skrev 2008-11-25 17:32:23 följande:
    Jag hade en bekant som hade en sån odör, det var hemskt. Hon kunde komma nyduschad och lukta så fruktansvärt illa att det inte gick att vistas i samma rum utan att få kräkningar på riktigt. Vet inte vad felet var, men hon hade andra fel också...
    är hon död eller ingår hon inte i din bekantskapskrets längre? Eller blev hon av med stanken?
Svar på tråden Finns det någon sjukdom som gör att folk luktar illa????