• H1981

Illamående nattetid???

Vet inte om det är vanligt...men jag vaknar på nätterna av att jag mår tvärilla och håller på att spy!! Dagtid är det helt ok lite lätt avsak för det mesta men ok. Är det nån mer än jag som har detta besvär??

• Svar på tråden Illamående nattetid???
  • Snuppsanne

jag hade det så i början av grav :)

• spån Mona

Jag har precis som Du och har t om gått upp och spytt på nätterna. Är i v 8 och väntar mitt andra barn, med första barnet mådde jag så här till v 20..... Hoppas innerligt att Du inte kommer att behöva må så Du med till v20. Lycka till :)

• regnbågsbaby

Har oxså mått illa på natten, men har på något konstigt sätt lyckats somna om efter ett par munnar med julmust Mår illa om dagarna oxså och har fått seaband men de hjälper inte så mkt..har inte varit i kontakt med mvc än.. är i v 7+2

♥Vi har en skruttis i magen ♥
  • Emilie85

hej ja har mått jätte dåligt men med åksjuke tabletter konstat var 12timme går de bra.. nån som vill följas åt är i 8+0. kram

• H1981

Skönt att det inte bara är jag...man hör ju inte direkt talas om det varje dag..alla pratar bara om illamåendet på morgonen!!
    Är nu v 7+5 så jag hoppas att den magiska gränsen är v 12 som folk säger och inte typ v 20. Tycker att Postafen hjälper bra på dagarna men inte på nätterna..men vågar inte prova nåt annat så det är nog bara att stå ut helt enkelt!!!Tack för feedbacken

• minimc
    regnbågsbaby skrev 2008-11-25 19:32:00 följande:
    Har oxså mått illa på natten, men har på något konstigt sätt lyckats somna om efter ett par munnar med julmust Mår illa om dagarna oxså och har fått seaband men de hjälper inte så mkt..har inte varit i kontakt med mvc än.. är i v 7+2
    Hihi var tvungen att kommentera:)

vet dock inte om jag är gravid än BIM imorgon.. men det där med att må illa..

jag mår illa på kvällen/natten och har också haft Julmust brevid vid sängen och med hjälp av det har det blivvit vättre :)

tyclte det va så roligt med en till som dricker Julmust nattetid :P
  • Fonzan

jag mår oxå illa på nätterna...särskilt kvällarna...dagarna är ok fram till ca kl 15...mycket märkligt!

Så på förmiddagarna flänger jag runt som vem som helst å på eftermiddagrna/kvällarna kan jag knappt röra mig...

• Dina81

Har hört att det är tecken på att det är pojke

• regnbågsbaby
    minimc skrev 2008-11-26 08:18:47 följande:
    Hihi var tvungen att kommentera:)vet dock inte om jag är gravid än BIM imorgon.. men det där med att må illa..jag mår illa på kvällen/natten och har också haft Julmust brevid vid sängen och med hjälp av det har det blivvit vättre :)tyclte det va så roligt med en till som dricker Julmust nattetid :P

Älskar Julmust!
  • Tince

jag är i v 22 och kräktes igår natt, ska ha en pojke så du har kanske rätt Dina 81

• regnbågsbaby
    Dina81 skrev 2008-11-26 09:11:31 följande:
    Har hört att det är tecken på att det är pojke
    Tror inte man ska gå på det så mycket, jag mådde hur bra som helt förra graviditeten och jag fick en pojke.. tror det kan ha med att kroppen inte är van vid graviditetshormonerna som kroppen har i överflöd.. illamåendet försvinner nog när kroppen vänjer sig. Eller med hjälp av tabletter.  
  • Fonzan

Nä jag tror inte heller på "skrock"....det är så individuellt hur man mår...mår man jätte illa säger de ju att det blir en tjej...eeeeh...verkar som att ganska många mår jätte illa å det verkar bli killar ändå =)

• regnbågsbaby
    Fonzan skrev 2008-11-26 09:33:45 följande:
    Nä jag tror inte heller på "skrock"....det är så individuellt hur man mår...mår man jätte illa säger de ju att det blir en tjej...eeeeh...verkar som att ganska många mår jätte illa å det verkar bli killar ändå =)
    Precis! Det blir vad det blir..man ska egentligen inte spekulera så mycket..även fast det är kul som 17!! haha Det är det som blir själva överraskningen på förlossningen.
  • minimc
    regnbågsbaby skrev 2008-11-26 09:25:38 följande:
    Älskar Julmust!
    mm jag me :P
  • Maax

Morgonillamående har jag aldrig haft, men däremot dagtid, kvällar och nätter. Fick Lergigan Comp av min läkare så att jag kunde sova mer ostört på nätterna.

• GullpuckotMe

Jag har precis som du! Är i vecka 8 nu. förr veckan och denna har varit värst. vaknar varje natt av att jag mår tokilla! men på dagarna är det inte riktigt lika illa.. men antar att det är så det ska gå till. alla graviditeter är olika!

Svar på tråden Illamående nattetid???