Har WoW förstört erat förhållande?
Har hört mycket om Wow (spelet), och undrar om WoW förstört,eller är på väg att förstöra erat förhållande.
Har hört mycket om Wow (spelet), och undrar om WoW förstört,eller är på väg att förstöra erat förhållande.
Annat: Det har inte gjort det, och kommer förmodligen inte göra det heller. Men GTA/NFS och Betapet kanske gör det
Nej. Sambon spelar men det påverkar inte oss alls.
Nej, ingen av oss häckar framför några spel hela dagarna. Inte halva dagarna heller. Ingen av oss har nog ens testat att spela wow eller liknande spel.
Vi spelar tp vid köksbordet istället.
Nej, vi spelade båda två och blev uttråkade på spelet och slutade för 1½år sen, tack och lov :) Man blir allt för lätt beroende av spelet...
har inget förhållande. o sku jag skaffa ett så får hon banne mig spela wow oxå
Nej absolut inte! Vi spelar nämligen tillsammans och har det som ett (bland andra) sätt att umgås Det är snarare så att det hjälper vårt förhållande i så fall. Dock är vi inga fanatiker, det blir pauser i spelandet då och då, ofta på flera månader.
ne de har de inte men visst har påverkat vårt förhållande men inte förstårt de än iaf
Nej inte ett dugg.
Min man spelar mellan 4-8h/dag, just nu är det wow. Innan har det varit andra spel. Det bekommer mig inte ett dugg och har inte på något sätt inverkat negativt på vårt förhållande.
Det är ju inte spelet i sig som är problemet. problem uppstår om man konsekvent sätter sin fritids/hobbysyssla framför sin familj och inte tar hänsyn till deras behov. Det kan lika gärna vara fotbollsspelaren som tränar2ggr/veckan i flera timmar samt är borta nästan hela lördagen för match. Eller golfspelaren som försvinner hela dagar. Eller killen som hänger i garaget varje ledig tid...osv.
Min man tar sin del av ansvaret och vardagssysslorna.
Vi lagar mat och äter ihop och hinner umgås en hel del så.
Sen pratar jag med honom även då han spelar, eller går och ger honom en kram och kräver lite hångel. Inga problem.
Förstår inte varför han ska sitta och hålla mig i handen när jag enbart glor på tv/surfar/läser en bok.
De gånger jag föreslår att vi ska göra något speciellt, eller har planer, så har han ALLTID styrt om allt som har med spelandet att göra och helhjärtat följt med.
Nej. Min man spelar en del andra spel på datorn men kan han behärska sitt spelande.
Nej. Varken jag eller min pojkvän spelar WoW