• jenny99

Är det så dåligt att färga/tona håret hemma??

Jag går alltid till frissan för att göra det,för att färga eller slinga håret.

Men funderar på att göra det hemma denna gång,var så många år sen.Men är det så dåligt som alla säger?Vad är det för skillnad förutom priset?
    Vilket märke är isåfall bättre?

• Svar på tråden Är det så dåligt att färga/tona håret hemma??
  • Teskedsmamman

Jag kör garniers "Pernilla Wahlgren-färg" och jag är skitnöjd!! Hur många som helst blir helt när jag säger att min färg är "på burk" och att det inte är min riktiga färg...

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Schnooglewookiemush

Jag har färgat håret en gång hos frisör, de resterande gångerna har jag gjort det hemma.
    Det har faktiskt blivit bättre hemma, och tagit mindre stryk.

• jenny99

Okej..Pernilla Whalgren-färg..är det bara bild på henne på förpackningarna,eller märke,hi hi?
    Finns det många olika färger?

Jag vill ha blond färg,kanske slingor.

Vad kul att ni är nöjda,vill gärna höra mer positivt.

• Teskedsmamman
    jenny99 skrev 2008-11-25 19:29:33 följande:
    Okej..Pernilla Whalgren-färg..är det bara bild på henne på förpackningarna,eller märke,hi hi? Finns det många olika färger? Jag vill ha blond färg,kanske slingor. Vad kul att ni är nöjda,vill gärna höra mer positivt.
    Japp, Garnier är märket och just på den färgen jag har 7.3 Golden pralin eller vad den heter brukar PW vara
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Liddi

oftast fungerar det bra att färga hemma om man har en naturfärg innan...ska man byta färg eller bleka ett färgat hår är det bättre att gå till en frisör. Frisörerna HAR bättre produkter, de man köper sliter oftast mer.

• jenny99

Jag slingade mitt hår för 1 år sen,har min naturliga färg nu förutom topparna,dom är blonda.

Går det bra ändå att slinga igen fast hemma tro ni?

• Liddi

då tror jag det går bra att slinga hemma bara du tar en färg som du verkligen KAN färga till och inte försöker färga till ljusblont om du har mörkbrunt hår

• isvinter

Wella color touch är en toning man köper hos frissan, den sägs vara riktigt bra. Min frisör rekommenderade den sist och på stylesearch.se är den omtyckt :).

• jenny99

Wella color touch

Var kan man köpa den?

Svar på tråden Är det så dåligt att färga/tona håret hemma??