• Annelie81

Byta bilförsäkring men ändringstiden har gått ut......

Har trygghansa idag som vi precis ändrat till halvförsäkring (8995kr)/år tidigare hade vi helförsäkring 13.000kr/år....Svindyrt! Har nu kollat runt och hittat att saab försäkringar är betydligt billigare (3900/år, halv)Men hur jag nu, om jag vill byta? Har ju precis förnyat ett år till....*suck* Någon som har tips?

• Svar på tråden Byta bilförsäkring men ändringstiden har gått ut......
  • Lilla Mimsan

När är brytdatumet? För det är det som gäller. Tror faktistkt att det är så att fast ni betalat in ochinte brytdatumet är passerat så kan ni byta och få tillbaka pengarna.

• Annelie81

1/11 var brytdagen....så nu är det ju försent. men det måste ju finnas andra sätt....Ingen kan väl tvinga mig att vara kvar....he he...

• Viewsonic

Skriv över bilen på sambon och tillbaks igen så kan ni teckna annan försäkring.

• Lilla Mimsan
    Annelie81 skrev 2008-11-25 20:48:28 följande:
    1/11 var brytdagen....så nu är det ju försent. men det måste ju finnas andra sätt....Ingen kan väl tvinga mig att vara kvar....he he...
    Enda om ni byter ägarskap annars är detta avtal ni skrivit
  • Annelie81

Men om sambon står på bilen också....han var liksom medsökande....vet inte om försäkringsbolaget har koll på det. I såna fall kan man väl säga att man sålt bilen. Och sen tecknar min sambo den nya försäkringen hos saab....eller?

• Lilla Mimsan
    Annelie81 skrev 2008-11-25 20:53:04 följande:
    Men om sambon står på bilen också....han var liksom medsökande....vet inte om försäkringsbolaget har koll på det. I såna fall kan man väl säga att man sålt bilen. Och sen tecknar min sambo den nya försäkringen hos saab....eller?
    Hos försäkringsbolaget står enbart en av er som ägare plus till vägverket. Annat är på lånet
Svar på tråden Byta bilförsäkring men ändringstiden har gått ut......