Denna tråd passar mig perfekt. Har en son på snart 18 månader. Han har alltid sovit uruselt men i början hör det ju till lite. När han var 7 månader började dock det som vi i dag tror är nattskräck. Tyvärr håller hans anfall i sig allt från 5 min till 2 timmar och det är det är fruktansvärt. Varenda natt, vecka efter vecka, månad efter månad vaknar han otaliga gånger och bara gallskriker. Tar vi i honom blir han, precis som ni andra skriver, helt rabiat och skriket trissas upp än mer. Sedan 1 vecka har vi honom i vår säng men jag vet inte om det tjänar något till med tanke på att man inte kan göra något. Vi är vakna mellan 1,5-3 h varje natt plus massa småuppvka och det enda man kan göra är att se på honom där han ligger och vrålar och gör grimaser som om han har dödsont.
En fråga; rör sig era små mycket när de har sina anfall och för övrigt i sömnen? Ville kan lätt, utan att överdriva, röra sig i över 2 h. han ligger inte still mer än 2 sekunder, och då menar jag verkligen 2 sekunder. Han klättrar över oss, slänger sig från sida till sida, kryper, ålar och ställer sig halvt på huvudet hela tiden.
Jag hoppas innerligt att Ville inte är medveten om detta. Om han är det är hans nätter långt mycket värre än våra...och våra är ren och skär tortyr. Vet inte hur man ska fixa detta.
Winterfresh, var det en barnläkare du pratade med eller? Jag vill så gärna tro att det finns ngt man kan göra åt det. Ville vaknar oregelbundet så jag kan inte köra knepet att väcka honom 10 min innan skarven för att hjälpa honom över.. : (