förstföderska, när ska man åka in??
när ska man åka in till förlossningen när man är förstföderska?? Hur många minuter imellan värkarna?
när ska man åka in till förlossningen när man är förstföderska?? Hur många minuter imellan värkarna?
3-4 minuter
De är så olika när man ska åka.Men om du känner att du inte klarar av de mer så åk in.De är så svårt att veta hur de ska kännas när de är första gången.När vi skulle ha vårt 1 barn så åkte vi in men vi fick åka hem igen.Men sen på kvällen så åkte vi upp en gång till och då fick vi stanna kvar.Och han är född på dagen vid middag med snitt.Men om ditt vatten går så ring upp o fråga.Men om du inte klarar av de mer så åk upp, Lycka till nu.
Håller med; gör det så ont att du inte pallar; åk in, du får nog stanna kvar pga. du är förstföderska.
det kan vara bra att veta. just nu har jag 2-3 värkar per timme så jag avvaktar lite.
Men gör dom värkarna ont.Är dom kraftiga.Men försök att sova en stund om du kan.Och försök att ta de så lungt du kan.
ja dom gör riktigt skit ont. ligger i sängen nuoch försöker sova men det funkar inte så bra.
är det vanligt att man känner sig bajsnödig när värken kommer?? jag känner ett sånt tryck neråt när värken kommer och känner mig lite bajsnödig. svårt att förklara.
Jo de känns som man ska bajsa på sig.De är ju allt som blir spännt när värkarna kommer.Men om de känns lite bättre så försök att vara uppe och gå lite.När man kommer upp på bb så får man u ett lavemang så man får tömt sin mage.De tror jag man får än.De är ju visserligen 15 år sen jag födde barn.Och de är ju mycket som har ändrats kanske.Men ta de bara så lungt du kan.Och försök att vila och gå lite.Nu ska jag gå och sova.Och jag hoppas att allt blir så bra.Och ser fram emot om du skriver nått senare vad de blev för nått.
Jag åkte in när jag kände att jäklar nu klarar jag inte av mer!! Då gjorde det riktigt ont.
När jag kom in va jag öppen 6cm och det va sååå skönt att jag va hemma så länge jag kunde.. Ville INTE bli hemskickad! Men då hade jag värkar med ca 4-5 min mellanrum. Inte så jätteregelbundna det kom nån med bara nån minuts mellanrum och sen kunde det komma en med 6-7 min mellanrum men oftast runt 4-5 min. Jag kom aldrig ner i 3 min förän krystvärkarna kom så det va tur att jag inte slaviskt väntade tills "rätt" intervall...
Ring in till BB och prata med dom! Dom frågar massa frågor och kan avgöra om du behöver åka in eller inte. Det beror ju oxå på om du bor nära eller långt bort från sjukhuset..
jag får ju bara 2-3 värkar i timmen. är inte det lite för tidigt att åka in? värkarna varar bara i 1-2 min.