• Miimi

varför?

Jag tror aldrig jag blivit så förnedrad som när jag och sambon skrev på faderskapsbeviset. Varför tvivlar dom på att pappan som sitter bredvid mig är pappan till barnet? Det är ju självklart att det är hans... annars så hade det väl varit en annan karl jag hade släpat med mig? Plus att bara för att man är gift så finns det ingen garanti att han är pappa... det är lika sannoligt att brevbäraren är pappa.... eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-24 00:08:09:
    fel tråd....

• Svar på tråden varför?
  • Tjohalia

tyvärr så är det ju inte alltid självklart att det är pappan och ofta är det ju bara mamman som vet om det eventuellt kan vara nån annan som är pappa... däremot håller jag med om att bara för att man är gifta så är det ingen garanti...

• EmelieW

när vi var på och skrev på papprena så satt de nästan som hökar och ställde massa dumma frågor, sådant är ju inte roligt alls.

• Nettan1

Jag är glad att jag inte behövde vara med om det. när jag och min kille var och skrev på så va dom jätte trevliga.

• Cmed3

När vi var och skrev på papprena för våra 2 första så gjorde jag en grej av det... Jag hade köpt ett grattiskort till bebisen och en present. Det hade de inte varit med om så dom ville att vi skulle skriva på så fort som möjligt så dom fick se vad jag hade köpt. Likaså sa jag att det var konsigt att mamma blev mamma på BB men pappa blev pappa på soc.. Så jag måste hålla med om att det 'är larvigt att man ärmer "trogen" som gift än som sambo eller "bara" ihop....

• Mamma till två underbara

Jag måste skratta när jag tänker på hur det var när vi var och skrev faderskapsbevis för våran förstfödda. Karln som vi pratade med berättade att det faktiskt fanns en kvinna som hade legat med sju stycken män under perioden som hon kunnat bli gravid med sitt barn. Jag vet inte riktigt vad han trodde om mig och det bryr jag mig faktiskt inte om. Men lite lustigt är det att vi på 2000-talet gör sådan skillnad på gifta och ogifta.

• In the summertime

Det roligaste här i S svall iaf är att de har typ räknat ut när själva samlaget måste gått av stapeln och så frågar dem pappan, hade ni intim kontakt vid det här tillfället. Vi höll på att garva ihjäl oss.

Svar på tråden varför?