• Pillemajsan

jag är graaaaavid

helt otroligt efter första försöket med ivf som vi längtat.
    Ska ringa rmc och meddela resultat men vad händer sen vad ska jag göra?

• Svar på tråden jag är graaaaavid
  • Viggo och pyrets mamma

GRATTIS!!!!!!!  

Vet inte hur det funkar om amn blir gravid via IVF, men i vanliga fal så kontaktar man MVC och får sen en tid för inskrivningssamtal. Nån som själv gjort IVF kankse kan svara bättre...
    ~ Viggo min solstråle 080425 ~
  • Pillemajsan

tack så jätte mycket!
    jag tror att dom i linköping ordnar så jag får komma till norrköping på ultraljud för jag skulle ringa dom o meddela testresultat idag.
    sen vet jag att man redan får göra vul i vecka 7-8 med ivf och det känns skönt faktiskt..

Viggo och pyrets mamma skrev 2008-11-26 06:15:43 följande:
    GRATTIS!!!!!!!  
    Vet inte hur det funkar om amn blir gravid via IVF, men i vanliga fal så kontaktar man MVC och får sen en tid för inskrivningssamtal. Nån som själv gjort IVF kankse kan svara bättre...
  • Viggo och pyrets mamma

Ja det är skönt att få gjort ett vul så man vet att den lilla där inne mår bra än så länge. Sen är det ju så att har man sett att det finns ett hjärta som slår så minskar ju mf-risken betydligt. Fick själv göra 3 vul innan de kunde konstatera levande graviditet för att de trodde jag var i v 6+ någonting när jag i själva verket var runt v4, så det var på håret att jag överhuvudtaget kunde plussa när jag gjorde det men det visste jag inte om när jag gjorde testet. Men du vet ju på dagen när du blev gravid Nej nu får jag plocka upp min gnällfis, snart har du själv en gnällfis som pockar på uppmärksamhet. Jag håller alla tummar jag har att det går bra för er!

~ Viggo min solstråle 080425 ~
  • Skruttefia
    Pillemajsan skrev 2008-11-26 06:20:10 följande:
    tack så jätte mycket!jag tror att dom i linköping ordnar så jag får komma till norrköping på ultraljud för jag skulle ringa dom o meddela testresultat idag.sen vet jag att man redan får göra vul i vecka 7-8 med ivf och det känns skönt faktiskt..Viggo och pyrets mamma skrev 2008-11-26 06:15:43 följande:
    Du kanske redan har ringt - annars kan jag informera om att IVF-klinikerna brukar följa upp med ett (el flera vid behov) VUL för att förhoppningsvis bekräfta graviditeten (man vill se ett tickande hjärta) innan du "skrivs ut" och går över till MVC.

Det finns dock inget som hindrar att du ringer MVC redan nu om du vill och bokar tid (det gjorde jag )

Kram o lycka till!
    Mamma til A 060121 & BF 090606
Svar på tråden jag är graaaaavid