• Dora

Skor från skopunkten som läcker

Jag köpte nya vinterskor till mina barn för några veckor sedan. Inga av dom står emot väta. Fötterna blir blöta även fast det bara är "vanlig" snö ute. Hur blir det då när det blir blask?
    Någon som varit med om samma? Tänkte klaga idag. Finns det någon chans att få byta fastän jag inte har kvar kvittot?

• Svar på tråden Skor från skopunkten som läcker
  • jen bossman

jag tycker inte att skopunkten har bra skor. De håller aldrig måttet. Gå tillbaka och hör med dem vad de säger, stå på dig!

• Dora
    Jesster skrev 2008-11-26 08:53:29 följande:
    Har du impregnerat skona?
    Nej, ska man behöva göra det? Jag har aldrig gjort det förut och de har hållt sig torra ändå.
  • Jesster

Ja, beroende på vad det är för sko så måste man det. Sedan beror det ju också på hur skon läcker och hur trevlig expediten är. Hur som helst så hade jag ju klagat på det

Den som söker han finner - www.google.se
  • Dora

Tack ni som avarat!
    Jag fick byta dem trots att jag inte hade kvitto. Jag blev lite paff, kassörskan protesterade inte alls.
    Bytte till mig allvädersstövlar istället och extra sulor att lägga i. Skorna var inte så snygga men de lär hålla vätan borta.

• fiamalm

De flesta skor kan behöva lite impregnering, så även ytterkläder.

Tur att du fick byta dom, tyvärr har jag inte hört så mycket bra om skopunktens skor, man får väl helt enkelt det man betalar för....

• FridaLee

finns ju en anledning att de är så billiga och ta 3 för 2 osv, köper nästan inga skor där kan tex köpa skor till barnen so mde ska ha som fin skor då används de inte så mycket och håller måttet till den änvändningen. Köpte4 för något år sen vinterskor där de sämsta jag någonsin köppt. Fast sen finns det ju dyra skor som är värdelösa sonen fick vintersko Dino från attitude 8848 och de läckte in vatten betalade nog 600-700:- för dem. men det blev iaf bättre med impregnering fast det stog vattentäta vindtätta osv när vi köppte dem så det blir inga sånna skor igen iaf.

• Dora

Jag har alltid köpt barnens skor på skopunkten och aldrig varit med om att de har läckt.
    Och 249 kr för ett par barnskor är väl inte så väldans billigt.

• Alvi

Jag har motsatt problem. JAg köpte ett par skitsnygga stövlar där, rea 250 spänn. Det känns so matt det är typ PLAST på insidan, de andas inte alls!

Men de är snygga!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • fiamalm
    Alvi skrev 2008-11-27 11:27:14 följande:
    Jag har motsatt problem. JAg köpte ett par skitsnygga stövlar där, rea 250 spänn. Det känns so matt det är typ PLAST på insidan, de andas inte alls! Men de är snygga!
    Det är ju därför deras skor är så billiga, de är syntent rakt igeonom, de tär inget som andas och man blir dyblöt om fötter. Billiga skor är oftast syntent och inte en gnytta skinn eller nåt annat material som andas.
  • Nocia

Tyvärr är väl 250kr för ett par vinterskor billigt. Men man kan ju ändå ställa vissa krav.

• Madge

250 kr för ett par barnskor är billigt tycker jag. Fast de ska iaf inte läcka...

Svar på tråden Skor från skopunkten som läcker