• Sweety

Lotta ut julklappar.

I år ska min familj och jag lotta ut julklappar. Så när man ska köpa något så ska det passa ung - gammal och tjej - kille.
    Någon som har något förslag som kan passa båda könen och ålder? Inte det lättaste tycker jag.

• Svar på tråden Lotta ut julklappar.
  • mamita

Kul idé men det låter lite svårt... men lite tips är: ljus choklad (lite dyrare sort), snygga skrivblock med pennor, 2009 kalender, presentkort i större butik med stort sortiment, presentkort till frisör (alla har ju hår), upplevelsepresentkort tex biobiljetter eller flera disney on ice biljetter...

• Sweety

Åldern är mellan 11-55 år, och det skulle kosta mellan 200-300 kronor.

• Sweety
    mamita skrev 2008-11-26 10:39:53 följande:
    Kul idé men det låter lite svårt... men lite tips är: ljus choklad (lite dyrare sort), snygga skrivblock med pennor, 2009 kalender, presentkort i större butik med stort sortiment, presentkort till frisör (alla har ju hår), upplevelsepresentkort tex biobiljetter eller flera disney on ice biljetter...
    Bra tips Saker som man själv skulle vilja ha. Egentligen det bästa presenten, sådant man själv behöver.
  • Sweety

Det ljuva livet skrev 2008-11-26 11:04:59 följande:

Jag köpte handukar och god duschkräm, bodylotion. Det var poppis när vi körde julkappspelet förra året.
    Aha, ingen dum idee Alla duschar ju..
  • Thursday

Vi brukar köra "kinesiska" julklappar. Det funkar som så att alla julklappar läggs i en hög, och alla får dra varsitt nummer. Den som får nummer 1 får välja vilket paket den vill ha, och öppna det. Nummer 2 får sen välja om den vill ta ett nytt paket eller om den vill ta det som nummer 1 fått. Tar nummer 2 paketet från nummer 1 så får 1:an välja ett nytt och öppna det. Sen är det treans tur, han eller hon får ta ett nytt paket eller ta ettans eller tvåans.

Jag kan tänka mig att den behöver modifieras om man har barn med. Kanske kan man köra i åldersordning, äldst först och yngst sist? På det sättet riskerar man ju inte att ha en tokbesviken 11-åring sittande med en bodylotion, utan han eller hon kan ju "ta" den present som de helst vill ha.

• Sweety

D

Thursday skrev 2008-11-26 11:23:01 följande:
    Vi brukar köra "kinesiska" julklappar. Det funkar som så att alla julklappar läggs i en hög, och alla får dra varsitt nummer. Den som får nummer 1 får välja vilket paket den vill ha, och öppna det. Nummer 2 får sen välja om den vill ta ett nytt paket eller om den vill ta det som nummer 1 fått. Tar nummer 2 paketet från nummer 1 så får 1:an välja ett nytt och öppna det. Sen är det treans tur, han eller hon får ta ett nytt paket eller ta ettans eller tvåans.Jag kan tänka mig att den behöver modifieras om man har barn med. Kanske kan man köra i åldersordning, äldst först och yngst sist? På det sättet riskerar man ju inte att ha en tokbesviken 11-åring sittande med en bodylotion, utan han eller hon kan ju "ta" den present som de helst vill ha.
    Låter intressant. Men har man små barn inblandade så kanske det inte är det bästa. Dem blir så lätt besvikna och arga.
    Vi skulle också köra någon slags lottning med nummer, men minns inte exakt vad min mamma sa. Ska bli kul, lite annorlunda :0)
  • Thursday
    Sweety skrev 2008-11-26 11:28:03 följande:
    D
    Låter intressant. Men har man små barn inblandade så kanske det inte är det bästa. Dem blir så lätt besvikna och arga.Vi skulle också köra någon slags lottning med nummer, men minns inte exakt vad min mamma sa. Ska bli kul, lite annorlunda :0)
    Nej, det beror ju på hur ganmla de är. Det jag tänkte med att köra i åldersordning var ju att den yngsta kommer sist, och därmed inte behöver bli besviken. Du nämnde ju inte hur spannet var i övrigt, men är det en hel "skock" med 11-12-åringar blir det kanske inte så lyckat.
  • Det ljuva livet

Vi körde på julklappsspelet, alla köpte två paket var. Sen lade vi dem på ett bord och slog med en tärning, varje gång man fick en sexa fick man ta ett paket. När alla hade två paket öppnade vi paketen. Sen ställde vi en äggklocka på 20minuter och varje gång man fick en sexa fick man byta ut ett av sina paket mot något som man hellre ville ha. Det blev superskoj, vissa saker var omåttligt populära och andra ville man snabbt bli av med.
    Tror aldrig att vi haft så roligt vid julklappsutdelningen innan .

En 11åring kan kanske bli riktigt besviken även vid lottning av julklappar. Själv tycker jag att om man är elva vill man nog räknas till barn och få julklappar som ett barn med.

• Sweety

Det ljuva livet skrev 2008-11-26 11:35:01 följande:

Vi körde på julklappsspelet, alla köpte två paket var. Sen lade vi dem på ett bord och slog med en tärning, varje gång man fick en sexa fick man ta ett paket. När alla hade två paket öppnade vi paketen. Sen ställde vi en äggklocka på 20minuter och varje gång man fick en sexa fick man byta ut ett av sina paket mot något som man hellre ville ha. Det blev superskoj, vissa saker var omåttligt populära och andra ville man snabbt bli av med.Tror aldrig att vi haft så roligt vid julklappsutdelningen innan .En 11åring kan kanske bli riktigt besviken även vid lottning av julklappar. Själv tycker jag att om man är elva vill man nog räknas till barn och få julklappar som ett barn med.
    Där är också en variant, låter kul Får ta den nästa jul haha-
Svar på tråden Lotta ut julklappar.