Lotta ut julklappar.
I år ska min familj och jag lotta ut julklappar. Så när man ska köpa något så ska det passa ung - gammal och tjej - kille.
Någon som har något förslag som kan passa båda könen och ålder? Inte det lättaste tycker jag.
I år ska min familj och jag lotta ut julklappar. Så när man ska köpa något så ska det passa ung - gammal och tjej - kille.
Någon som har något förslag som kan passa båda könen och ålder? Inte det lättaste tycker jag.
Hur stort är åldersspannet?
Kul idé men det låter lite svårt... men lite tips är: ljus choklad (lite dyrare sort), snygga skrivblock med pennor, 2009 kalender, presentkort i större butik med stort sortiment, presentkort till frisör (alla har ju hår), upplevelsepresentkort tex biobiljetter eller flera disney on ice biljetter...
Vad får det kosta?
Åldern är mellan 11-55 år, och det skulle kosta mellan 200-300 kronor.
Jag köpte handukar och god duschkräm, bodylotion. Det var poppis när vi körde julkappspelet förra året.
Det ljuva livet skrev 2008-11-26 11:04:59 följande:
Vi brukar köra "kinesiska" julklappar. Det funkar som så att alla julklappar läggs i en hög, och alla får dra varsitt nummer. Den som får nummer 1 får välja vilket paket den vill ha, och öppna det. Nummer 2 får sen välja om den vill ta ett nytt paket eller om den vill ta det som nummer 1 fått. Tar nummer 2 paketet från nummer 1 så får 1:an välja ett nytt och öppna det. Sen är det treans tur, han eller hon får ta ett nytt paket eller ta ettans eller tvåans.
Jag kan tänka mig att den behöver modifieras om man har barn med. Kanske kan man köra i åldersordning, äldst först och yngst sist? På det sättet riskerar man ju inte att ha en tokbesviken 11-åring sittande med en bodylotion, utan han eller hon kan ju "ta" den present som de helst vill ha.
D
Vi körde på julklappsspelet, alla köpte två paket var. Sen lade vi dem på ett bord och slog med en tärning, varje gång man fick en sexa fick man ta ett paket. När alla hade två paket öppnade vi paketen. Sen ställde vi en äggklocka på 20minuter och varje gång man fick en sexa fick man byta ut ett av sina paket mot något som man hellre ville ha. Det blev superskoj, vissa saker var omåttligt populära och andra ville man snabbt bli av med.
Tror aldrig att vi haft så roligt vid julklappsutdelningen innan .
En 11åring kan kanske bli riktigt besviken även vid lottning av julklappar. Själv tycker jag att om man är elva vill man nog räknas till barn och få julklappar som ett barn med.
Det ljuva livet skrev 2008-11-26 11:35:01 följande: