Hur var det man gjorde stuvade makaroner?
ja hur var det man gjorde nu igen
har glömt bort det..
tacksam för svar
ja hur var det man gjorde nu igen
har glömt bort det..
tacksam för svar
kokar makaronerna i mjölk i 20 min, sedan tillsätter jag lite mjöl så det ska bli lite tjockare..o sen kryddor..klart:)
använder då ideal makaroner
Så här gör jag. Jag använder maizena redning, men det funkar väl med en redning på mjölk och mjöl också
Koka makaroner och häll av vattnet. Häll i mjölk och redning och låta koka upp. Häll i mer mjölk om stuvningen blir för tjock och mer redning om den är för tunn. Lätt!
Tack för svaren...
Idealmakaroner kokas i vatten - när halva koktiden passerat häller jag i mjölk och sen rör och rör och rör och rör jag..
inget mjöl! Idealmakaroner reder sig själv.
Gammaldags idealmakaroner, vanlig mjölk, salt och ev peppar och muskot.
Koka upp 2,5 gånger så mycket mjölk som makaroner, häll i en nypa salt och makaroner.
Sjud på låg värme i 25 min. Rör om då och då.
mandrarinen skrev 2008-11-26 13:59:21 följande:
fullkorsmackaroner funkar att stuva, även vita gnocci (stavning?) jag gör på samma sätt med mjölk, muskot, salt peppar
Jag stuvar i hylamjölk;" den feta röda"... blir sååå krämigt gott !
Jag har 1l mjölk, lite salt och ½ dl socker när jag stuvar makaronerna (6-7 dl). Koka på låg värme i 20 min ungefär.
Jag kokar idealmakaronerna ivatten först, gör en vanlig vit sås med mjöl, margarin, mjölk, peppar o salt efter behag, slänger sedan i makaronerna i vita såsen. MMM jättegott:)