• DaughterOfRock

Gå från blond till brunett, snabbt svar tack!

Hej!

Är nu super blond, näst intill vit med en hemsk utväxt, så ida ska jag i väg o köpa antingen blonderings medel eller brun toning..

Jag vet ju att det säkerligen kommer bli grönt första toningen men kan jag då köpa två förpackningar med samma färg o lägga i direkt efter håret torkat, för då borde väl pigmenten ha sugit åt sig så att det kan bli brunt, eller rinner det bara rakt av?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gå från blond till brunett, snabbt svar tack!
  • JAG är BÄST

Nu är jag inte frissa men en kompis till mig fick rådet att bleka utväxten före hon skulle kasta in en toning i håret.

Kan bli lite tokigt annars

• Bubblan84

tar du en brun toning med en aning rött i så bör du slippa att dte blir grönt

• Bellsam

Jag gjorde så när jag var blond. Jag behövde bara färga en gång för att det inte blev grönt, men har tidigare färgat flera gånger då det blivit närmare det resultatet som jag ville uppnå.

• DaughterOfRock
    Bubblan84 skrev 2008-11-26 14:22:37 följande:
    tar du en brun toning med en aning rött i så bör du slippa att dte blir grönt
    Även fast det är så preparerat med det ljusa?
  • DaughterOfRock

JAG är BÄST skrev 2008-11-26 14:21:32 följande:

Nu är jag inte frissa men en kompis till mig fick rådet att bleka utväxten före hon skulle kasta in en toning i håret.Kan bli lite tokigt annars
    Hehe jo det får jag nog kanske ta o göra, grått är ju inte så snyggt :)
  • DaughterOfRock
    Bellsam skrev 2008-11-26 14:24:12 följande:
    Jag gjorde så när jag var blond. Jag behövde bara färga en gång för att det inte blev grönt, men har tidigare färgat flera gånger då det blivit närmare det resultatet som jag ville uppnå.
    Använde du då någon färg med rött i?
  • Bellsam
    TheBlondRockChic skrev 2008-11-26 14:28:14 följande:
    Använde du då någon färg med rött i?
    Nej jag använde brunt, men jag vet att det inte lika lätt blir grönt om man använder något med rött i.
  • Bakeapple

Jag gick från blekt till mörkt förra veckan och min frissa la i rött pigment i det blekta först innan hon hade i färgen i resten av håret.

Svar på tråden Gå från blond till brunett, snabbt svar tack!