• ElinOlsson

Få bort kräklukt från laminatgolv

Vi blev besökta av fru kräksjuka här hemma igår. Fick en rejäl kräka på laminatgolvet, som låg några minuter, då jag var tvungen att ta han ocm och duscha barnet. Men nu försvinner inte kräklukten från golvet! Har skurat flera gånger och även med klorin, men det luktar ändå.

Någon som har något husmorstips?
    Hur får jag bort lukten?

• Svar på tråden Få bort kräklukt från laminatgolv
  • marjalena

Kan det funka att ställa en kopp med ättika där ett tag. Det sägs att den ska suga till sig den dåliga lukten...

Trist att fru kräksjuka kommit till er!

• ElinOlsson

Ska genast prova!
    Kanske t.o.m. går att skura med ättika. Jag känner ju att det luktar om jag lägger näsan intill och det gör ju att hela rummet luktar...

• marjalena

Kräklukt är verkligen det värsta som finns! Blää!

Testa med ättika, hoppas det fungerar!

• ElinOlsson

Så nu är det avtorkat med ättika - får väl se hur det går. En burk med lite ättika står på golvet också. Misstänker att jag kommer glömma den och något av barnen hittar den sen...

• marjalena
    ElinOlsson skrev 2008-11-26 15:33:53 följande:
    Så nu är det avtorkat med ättika - får väl se hur det går. En burk med lite ättika står på golvet också. Misstänker att jag kommer glömma den och något av barnen hittar den sen...
    Risken finns ju att man råkar sparka till den så att allt rinner ut. Men då får du väl starta en ny tråd och fråga hur man får bort ättikslukt istället

Berätta gärna om det fungerade sen förresten. Har själv aldrig provat det
  • ElinOlsson

Ja, det är ju så jag misstänker att det kommer att bli. Men nu har jag ju t.o.m. torkat golvet med en trasa fuktad i ättika, så det luktar ju ättika därinne ändå . Bättre än kräka i alla fall, även om det är knappt
    Jag lovar att återkomma!

• ElinOlsson

Ättikan tog bort det mesta av lutkten! Åtminstone nu under kvällen är lukten betydligt svagare, nästan borta. Hoppas det håller i sej - annars åker ättikan fram igen!

Tack för tipset marjalena!!!
    Och jag hann före barnen

• marjalena
    ElinOlsson skrev 2008-11-26 18:16:54 följande:
    Ättikan tog bort det mesta av lutkten! Åtminstone nu under kvällen är lukten betydligt svagare, nästan borta. Hoppas det håller i sej - annars åker ättikan fram igen! Tack för tipset marjalena!!! Och jag hann före barnen
    Va bra! Både att lukten minskade och att du hann före barnen!
  • marjalena

Hur gick det med lukten? Höll den sig borta?

Svar på tråden Få bort kräklukt från laminatgolv