• pelagonia

Kund i två banker ??

Hej

Jag är kund i en bank sedan 12 år tillbaka. Nu skall vi köpa en lgh och den banken vill att jag skall vara kund där och jag kommer även vara låntagare på vårt lån.

Men kan jag vara kvar även i min gamla bank ? Vill gärna det.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Svar på tråden Kund i två banker ??
  • raspberryrevolution

Klart du kan du får vara kund i hur många banker som helst. jag har mitt lönekonto och sparkonto i en bank, men lån och gemensamtkonto med min make i hans bank.

• Caranlachiel

Klart du kan.

Vecka 24 - and counting! (BF 21 mars)
  • pelagonia

ok

så denna bank kan inte tvinga mig att avsluta mitt konto i nuvarande bank ?

• Dinturiel

De behöver inte ens få veta att du har konton i en annan bank. Har också två olika banker men har aldrig haft nått problem med det.

• pelagonia
    Dinturiel skrev 2008-11-26 17:06:40 följande:
    De behöver inte ens få veta att du har konton i en annan bank. Har också två olika banker men har aldrig haft nått problem med det.
    jo men om dem undrar var vi bet räkningar ? För det kan dem se att inte sambon gör för han är kund i banken.
  • Butterscotch

Ju fler ägg du lägger i samma korg desto bättre bolåneränta kan förmodligen den nya banken tänka sig att ge. Dvs de är intresserade av lönekonton och sparkonton.

Om ni för över pengar från lönekonto i den nya banken till ett annat konto i den gamla banken, från vilket ni betalar räkningar, lär det inte spela någon roll för banken.

• Tecken

Nej, de kan inte tvinga dig - men... Jag fick också det ultimatumet när vi sökte bostadslån. Då vände vi oss till en annan bank.

• gbgumman

Klart du kan själv har jag och  har alltid haft två banker. Ett tag hade jag tre. Ett som gav bäst låneränta, ett som gav bäst sparränta och ett hos nordea som gav mig ett lönekonto som jag kunde komma ihåg lätt (personkonto)

Mamma till Eskil och Sonja
  • pelagonia
    Tecken skrev 2008-11-26 18:05:17 följande:
    Nej, de kan inte tvinga dig - men... Jag fick också det ultimatumet när vi sökte bostadslån. Då vände vi oss till en annan bank.
    Hon sa att hon skulle skriva över mig men då trodde jag det var förra banklånet i Swedbank. Men hon menar hela kontot i Nordea.
    hannispannis skrev 2008-11-26 18:17:24 följande:
    Klart du kan själv har jag och  har alltid haft två banker. Ett tag hade jag tre. Ett som gav bäst låneränta, ett som gav bäst sparränta och ett hos nordea som gav mig ett lönekonto som jag kunde komma ihåg lätt (personkonto)
    Jag vill oxå ha ett extra eftersom jag säljer via tradera och vill ha ett till det..
    Men jag kan väl öppna ett konto där och samtidigt behålla mitt gamla. Är oxå kund  i Nordea med personkonto..lätt att hålla reda på
  • pelagonia

Så tror ni jag kan säga till banken att jag vill ha kvar mitt konto i nordea men ändå bli kund hos dem ??

Svar på tråden Kund i två banker ??