• Svar på tråden Hjälp med Fragglarna?
  • Isis

Saxat från Wikipedia:

"Fragglarna är små, vagt människoliknande varelser med svans. De bor i ett stort grottsystem, "Fraggelberget", fyllt av märkliga varelser och saker. Det finns också utgångar till två helt annorlunda världar. Ena utgången är ut till människornas värld, där en "livsfarlig best lurar" (en hund vid namn Sprocket). Den andra världen är Gorgernas trädgård. Genom den måste Fragglarna ta sig för att komma till den Allvetande skräphögen. Fragglarna lever annars ett ganska så bekymmerlöst liv.

I centrum för handlingen står fem fragglar: Gobo, Moki, Vembi, Bober och Vips. De är nära vänner, var och en med en utpräglad personlighet. Gobo är en ledartyp, praktisk och med sunt förnuft som tycker om att utforska världen. Moki är tyst och kontemplativ med en konstnärlig ådra. Vips är sprudlande positiv och fysiskt stark. Vembi är lite nervös och obeslutsam, dock utan att vara feg. Bober är ofta bekymrad och räddhågsen och föredrar ofta att tvätta strumpor."

Någon hjälp?

• CarpeDiem74
    Carisma95 skrev 2008-11-26 16:49:37 följande:
    Fragglar, inte FNATTAR! Hette han inte Bober eller nåt sånt...? *funderar*
    Jo jag skrev ju fragglar,men sen blev det fnattar av dem när jag skrev!

Bober? ja det kanske det är...försöker lyssna vad de säger till honom men hör ju inte vad de säger...låter som ngt namn med "u" i eller? kanske min hörsel det är fel på
    Wilma ღ Alwin ღ Wille
  • CarpeDiem74
    Isis skrev 2008-11-26 16:50:26 följande:
    Saxat från Wikipedia:"Fragglarna är små, vagt människoliknande varelser med svans. De bor i ett stort grottsystem, "Fraggelberget", fyllt av märkliga varelser och saker. Det finns också utgångar till två helt annorlunda världar. Ena utgången är ut till människornas värld, där en "livsfarlig best lurar" (en hund vid namn Sprocket). Den andra världen är Gorgernas trädgård. Genom den måste Fragglarna ta sig för att komma till den Allvetande skräphögen. Fragglarna lever annars ett ganska så bekymmerlöst liv.I centrum för handlingen står fem fragglar: Gobo, Moki, Vembi, Bober och Vips. De är nära vänner, var och en med en utpräglad personlighet. Gobo är en ledartyp, praktisk och med sunt förnuft som tycker om att utforska världen. Moki är tyst och kontemplativ med en konstnärlig ådra. Vips är sprudlande positiv och fysiskt stark. Vembi är lite nervös och obeslutsam, dock utan att vara feg. Bober är ofta bekymrad och räddhågsen och föredrar ofta att tvätta strumpor."Någon hjälp?
    Aha,det var BOBER!!!!

Tack! då hade du ju rätt Carisma

TACK!!!
    Wilma ღ Alwin ღ Wille
  • Leda74

går de nu eller?? jag gillade dom när jag med var liten. men tyvärr inte mina söner. *buhu*

• CarpeDiem74
    Leda74 skrev 2008-11-27 15:33:32 följande:

" target="_blank">

går de nu eller?? jag gillade dom när jag med var liten. men tyvärr inte mina söner. *buhu*
    Nä,det går inte nu...men gubben å jag hittade en gammal rispig video med dem när vui rensade ur våra förråd..så både gubben å lillen är överlyckliga!
    Wilma ღ Alwin ღ Wille
  • Polargirl

Finns serien utgiven på DVD? Mycket gammalt återutges ju på DVD nu för tiden. Köpte miniserien "Tracys hämnd" för ett par veckor sedan, roligt att se den igen och ha den hemma.

I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • CarpeDiem74
    Polargirl skrev 2008-11-27 16:51:35 följande:
    Finns serien utgiven på DVD? Mycket gammalt återutges ju på DVD nu för tiden. Köpte miniserien "Tracys hämnd" för ett par veckor sedan, roligt att se den igen och ha den hemma.
    Jag skulle med vilja ha en för vårt band börjar ju hacka,så som den spolas om å om igen
    Wilma ღ Alwin ღ Wille
  • Drömmerdrömmar

Hihi nu får jag tillbaka lite minnen sen jag var liten, jag föddes 87 och såg på fragglarna i flera år med mina syskon, hihi

• Leda74
    Polargirl skrev 2008-11-27 16:51:35 följande:
    jag köpte Tracys hämnd idag. ska se den på måndag. min familj är inte så intresserad av den. jag tycker den är jätte bra och blev glad när jag hittade den på coop forum.
Svar på tråden Hjälp med Fragglarna?