• hjäärta

    Trodde jag var i v 8 men blev tillbaka flyttad till v 5

    Var på UL på mvc för att få reda på vilken vecka jag var i. Eftersom att jag inte har regelbunden mens (den kommer precis när den vill). 3 veckor efter att jag plussade var jag hos läkaren och han sa att jag max var i vecka 5 eftersom att det inte fanns nåt hjärtljud och "fostret" var bara 6 mm... Eller så var det nåt fel på fostret sa han också, ska tillbaka om 10 dagar och göra ett nytt UL. Då ska hjätljuden synas om allt är bra sa han.

    Har samma sak hänt nån annan? jag måste ju varit typ i 2 veckan när jag plussade i såfall ju... Plussar man i andra veckan? Eller ska jag förbereda mej på ett missfall??
    Hjälp!!

  • Svar på tråden Trodde jag var i v 8 men blev tillbaka flyttad till v 5
  • Panthera leo

    Hmm låter konstigt att du skulle ha plussat i andra veckan. Vet du på ett ungefär hur din cykel ser ut? Är det mellan 28-32 dagar eller 33-40 dagar eller hoppar den mer än så? man kan räkna ut på ett ungefär om du vet när du hade sista mensens första dag. Hoppas i alla fall att det inte är missfall.

  • Snurrmamma

    med mitt 3.e barn gjorde ja grav testet 4 dagar innan mens o plussade men vart sen tillbaka skjuten 3 veckor...så ja måst ha plussat otroligt tidigt,så det är nog fullt möjligt!

  • TheFamily

    Jag blev flyttad 23 dagar bakåt från v18+3 till v15+2...Om det skulle stämma helt och håller så plussade jag 5 dagar efter Befruktning...låter tidigt...men men...
    Sitter nu här väldigt tjock och bara väntar på att bebis ska komma ut....BF 29/11....

    Ps såg hjärtat ticka i v6+0.....

  • hjäärta

    Tack för svaren...
    har ingen aning om hur min mens cykel är, kunde ta upp till 6 månader mellan varje mens.. så jag har absolut ingen aning, och självklart är jag så klantig att jga inte ens vet när jag hade min sista mens!!

    så det är alltså inte omöjligt att plussa så tidigt? puh...
    När jag frågade läkaren så svara väldigt otydligt och pratade mest om missfall...
    får hoppas allt går vägen...

    Thefamily: Grattis, Lycka till!!

  • Rosensbebis

    Jag plussade också extremt tidigt, vilket senare visade sig vara i vecka 2. Jag var på UL i vad jag då trodde var vecka 9, men de flyttade då tillbaka mig till vecka 6. På ett UL två veckor senare blev jag tillbakaflyttad ytterligare en vecka - så jag vet EXAKT hur du känner dig :) På mitt rutinultraljud nu i vecka 19 blev min BF dock bara flyttad 3 dagar, så det ordnar sig i längden :)

  • Floppan67

    Jag har också varit med om ungefär samma som TS. Var på VUL för två veckor sen i tron att jag var i vecka 8. Men det syntes knappt något på ultraljudet och gynekologen trodde jag var i ca v5, vilket inte går ihop med senaste mens osv. Var på nytt VUL idag för kontroll och då hade hinnsäcken blivit dubbelt så stor sen sist och ett litet foster syntes. Hon var inte 100 % säker på om det var fosterts hjärta hon såg eller om det var min puls som gick genom men det såg bra ut och skulle kunna vara i början på vecka 7. Enligt mina uträkningar borde jag vara i v 10+4 men nu är det bara att vänta och se. Ska på ytterligare en kontroll om 14 dagar och då lovade gynekologen att vi skulle kunna få ganska bra besked om hur det hela såg ut. Den här väntan och oron är hemsk!


    (¯`°?.¸ ღ♥ orolig själღ¸.?°¯)
  • Mermaid78

    Samma sak med mig. Dock vet de inte om det är ett mA eller att jag är endast i V5-6(ska vara i V8 ) De kunde bara se hinn och gulesäck.Väntan är jobbig men jag förbereder mig på en skrapning

  • Carrowest88

    Min historia...Jag trodde att jag va gravid i vecka 9, va på ul igår för att jag blödde jättemycket klumpar och hade ont och trodde jag hade fått missfall...doktorn sa att jag hade en liten i magen och sa att jag va i vecka 5 ca ???? och trodde att det kunde varit en tvilling som jag förlorat eftersom han såg att det hade varit en blödning ???? han kunde inte se nått hjärta slå så nu ska jag tillbaka om 10 dar och göra ett till ul, men min största oro är nu att jag plussade på stickan den 15 december ( stog gravid vecka 1-2 på den stickan ???? hur kan jag då vara i vecka 5 ? Kan det ha stannat upp eller kan jag blivit gravid igen några veckor efter ? Går det äns ? ???? ska ni sitta orolig i 10 dar ????

Svar på tråden Trodde jag var i v 8 men blev tillbaka flyttad till v 5