• Hope4y

"Samlar" ditt barn på någon servis el dyl??

Hej!

Min son är snart 3 månader och han har fått massor av leksaker, kläder etc.

Såå, jag funderar på om man som kille kan önska sig "fin servis" i present i stället för 1000 leksaker till som han inte kommer hinna leka med.

Hur gör ni???

• Svar på tråden "Samlar" ditt barn på någon servis el dyl??
  • tildan

Jag funderar på att låta mina barn börja samla på silverskedar.
    Samlade själv på både servis och silverskedar som liten och kan idag som vuxen säga att jag bytte bort min servis men silverskedarna används flitigt.

• ami

Nä gud nej. Aldrig i livet Fick själv både servis och skedar när jag var liten och som ALDRIG används. Bättre att få pengar istället att sätta in på sparkontot, så kan barnet köpa sin egen servis o skedar när h*n blir vuxen ifall h*n vill det.

• FOA

Vilken 18arig kille skulle bli glad for en porslins servis? Nej, iden med sparkonto later mycket battre.

• tildan

jag kan tillägga att båda mina äldre bröder också använder sina skedar flitigt... men det kanske har lite nostalgivärde också för oss då vi till största delen fick dom av farfar och farmor...

• Toddes mamma

Öppna ett sparkonto istället o sätt in alla pengarna han får under åren,när han sen fyller 18 blir det nog mer uppskattat än en servis..
    (min åsikt)

• Hope4y

Tack för svar!

Jag tycker det känns lite B att han ska önska sig pengar, folk vill ju komma med en sak!

Jag fick servis under min uppväxt och tycker att det är kul att duka med fin porslin till middagar o födelsedagar!

Smaken e som baken ....

• FOA
    Hope4y skrev 2008-11-27 20:35:21 följande:
    Tack för svar! Jag tycker det känns lite B att han ska önska sig pengar, folk vill ju komma med en sak! Jag fick servis under min uppväxt och tycker att det är kul att duka med fin porslin till middagar o födelsedagar! Smaken e som baken ....
    Alskar ocksa glas och porslin (har 4 serviser plus massa annat) MEN de flesta killar (och aven tjejer) gor inte det. Visst ar det trist att be om pengar sa se till att du valjer ratt och inte nagot som om 10-20ar kommer att kannas tontigt. Kanner tex en tjej vars mamma bestamde att hon skulle samla pa Rosrstands Gamla Anna vilken faktiskt inte ar sa snygg.
Svar på tråden "Samlar" ditt barn på någon servis el dyl??