Har du någon gång tappat mat på golvet och sedan serverat det?
Inte mat, men bullar..haha..förlåt!
Inte mat, men bullar..haha..förlåt!
jag tar ALDRIG upp mat som legat på golvet och äter det eller serverar det..inte heller om bestick ramlar ner, de åker i disken direkt då
Det har säkert hänt även om jag inte kan minnas ett speciellt tillfälle just nu. Senast iförrgår så lät jag tvååringen jag tar hand om sopa upp kex han tappat (han älskar att sopa) och sen när jag talat om för honom att han skulle slänga dom i papperskorgen och när han började äta dom direkt från sopskyffeln istället så fick han göra det tills han tröttnade och slängde bort resten.
Det beror väl på om det går att skölja av eller inte och/eller hur länge sedan det var man rengjorde golvet :P
Sedan är det ju skillnad på vad jag skulle ta upp och servera om det bara var jag och min sambo än om man t ex hade gäster.
Och det är inte särskilt smutsigt på mitt golv för den delen...varför skulle det vara farligt att äta något som legat på ett välstädat golv???? Kanske är jag hänsynsfull om jag har en (hispig) gäst och lägger den matbiten på min egen tallrik i så fall. Tilläggas skall att mat ej särskilt ofta faller igolvet..
Tappar jag min mat på golvet på ex Mc Donalds äter jag det dock ej..skillnaden är för mig att folk här går med uteskor, minimal risk att någon spytt på golvet etc.
Fyrasekundersregeln gäller!
Räknas en 14-månaders som häller ut sin mat på golvet bara för att han gillar att sitta och äta från golvet?! Isåfall JA. (....har faktiskt serverat resten av familjen "smutsig" mat också å dom lever än )
Jaha, pratar ni om den privata biten? Jag det har hänt men hade arbetslivet i åtanke. Alla jag känner som har jobbat med livsmedel på ett eller annat sett och som jag har pratat med detta om har också serverat mat som de har tappat på golvet.
Jag tänker inte att lite skit rensar magen, men jag tänker att det man inte vet det har man inte skada av.
I privatlivet händer det väl, beror ju på livsmedlet och golvet och vem som ska äta På vår ICA-butik såg jag en anställd som tappade färdigt bake-off bröd i golvet och tog upp det och la i bingen *kräks* Jag har aldrig köpt bake-off efter det.
nej faktiskt inte.
Ja det har jag...Men bara då jag säkert vetat att jag inte själv skulle äta av den.