• brumme lisa

Hur lång tid tar det att läka efter kejsarsnitt?

Har fått reda på att jag troligen ska föda med kejsarsnitt då dottern behöver opereras omgående...
    Funderar nu på hur mycket en sån operation tar på den egna kraften? Vill ju gärna finnas där för den lilla i allt hon ska gå igenom!

• Svar på tråden Hur lång tid tar det att läka efter kejsarsnitt?
  • tempest1

För mig tog det ett par veckor. Inget upplyftande svar för dig. Jag fick inflammation i snittet och hade mycket svårt för att röra mig under en lång tid. Men eftersom det fanns en liten baby att ha hand om så gick det ju ändå att hantera, den egna smärtan var inte i fokus. Men visst, på mina krafter tog snittet, helt klart. Fast tänk på att man klarar mycket mer än man tror! Min dotter var också i behov av mig när hon kom ut, 2 månader för tidigt. Mitt snitt blev en bisak i det hela. Lycka till!!!

• brumme lisa

Ja, jag känner ju att valet är självklart om det ger henne några större möjligheter att klara sig, men man vill ju både njuta av henne och finnas till hands!
    Har inte pratat med dem om igångsättning istället men det kan man väl inte göra i förtid? Bara när man gått över tiden? Isf går det ju inte att planera med operationen...

• tempest1

De försökte sätta igång mig men det hände inget. Därför fick jag snitt efter två dagars försök med igångsättning. Har ingen aning om man kan planera det...Men det kan ju vara värt att kolla!

• brumme lisa

Ja, ska nog ta upp om det är ett alternativ nästa gång jag träffar läkaren...
    Tack för dina svar!

• Carinamamma84

Hmm räkna med att det dröjer till det inte gör ont längre.
    Efter 6 veckor kan man börja träna ja vad man än vill men innan dess ska man inte lufta saker än sin beby.
    Har själv fått planeradsnitt allt gick bra.
    10 dagar över tiden och 2 dagar efter Tillväxt fick jag snitt på grund av jätte baby pojk

050607 - 080814
  • Jesster

Med mitt första snitt kunde jag knappt gå på två månader, hade skitont och kunde inte lyfta så mycket.

Med mitt andra snitt var jag praktiskt taget som vanligt dagen efter och kunde lyfta det större barnet på 11 kg.

Det är alltså väldigt olika från snitt till snitt

Den som söker han finner - www.google.se
Svar på tråden Hur lång tid tar det att läka efter kejsarsnitt?