• Silverkatten06

Enkel CD-spelare till 2-åring?

Funderar på att köpa en enkel CD-spelare till min 2-åring i julklapp så att han själv kan sätta på musik när han vill (han älskar att sjunga och dansa).

Önskemål:
    Någorlund billig
    Stöttålig
    Stora, enkla knappar
    Gärna färglad och "barndesignad", men det är inget krav

Nån som vet var jag kan hitta en?

• Svar på tråden Enkel CD-spelare till 2-åring?
  • lucki

Toys are us har en jättesöt blixten mc. queen cd. Köpte en till min son nu när han fyllde år.
    Han är visserligen 4år. Men den är lätt att använda och mycket "rolig" (tycker jag)

• Silverkatten06

Tack för tipsen, ska kolla på Toys r us. Den från Ellos tyckte jag var lite "för riktig" och lite för dyr. Tycker man borde kunna hitta billigare än så när det är till ett litet barn...

• teambe

En stor nackdel med de billiga är att skivorna hoppar eller stannar om man rör sig för häftigt på golvet (vilket barn har en tendens att göra när de dansar osv), så kolla upp det innan ni köper. Vi bytte ut de billiga i barnrummen (en barndesignad och en vanlig som vi köpt billigt på någon stormarknad) mot Sony-spelare för någon tusenlapp styck (som vi tidigare hade i kök och sovrum). Barnen dansar mer än vi till musiken :)

• Evangeline72

Den vi köpte är ganska liten och får plats på fönsterbrädan, där är det bättre om man vill undvika att skivan hoppar.

• Ellika82

har sett en bärbar cd spelare med dora utforskaren för ett tag sedan, googla det..

• Silverkatten06
    Ellika82 skrev 2008-12-03 19:00:15 följande:
    har sett en bärbar cd spelare med dora utforskaren för ett tag sedan, googla det..
    Var det denna du såg?

http://www.ginza.se/index.aspx?artnr=61240

Den fungerar tydligen bara med medföljande skivor och det är ju lite trist...
  • Hemliga 72an

Netto affärer har billiga bra till barn nu.

Helvetet är öppet!
  • mala78

köpte en på Jula för 149, dock inte barnfärger eller stora knappar.

• fam kaos
    lucki skrev 2008-11-26 22:10:05 följande:
    Toys are us har en jättesöt blixten mc. queen cd. Köpte en till min son nu när han fyllde år.Han är visserligen 4år. Men den är lätt att använda och mycket "rolig" (tycker jag)
    Kostar inte den typ 400 -500 och är ganska ömtålig?
Svar på tråden Enkel CD-spelare till 2-åring?